Η Σιλβί Γκιλέμ βρίσκεται για άλλη μια φορά ανάμεσά μας. Η γαλλίδα σταρ του χορού, κλασικού και σύγχρονου, κάνει Χριστούγεννα στην Αθήνα, μαζί με τον χορογράφο και χορευτή Ακραμ Καν και το μπαλέτο του Τόκιο.

Σε ένα πρόγραμμα μοιρασμένο για παιδιά και ενηλίκους, για λάτρεις του κλασικού μπαλέτου και φίλους των σύγχρονων δημιουργιών, η Σιλβί Γκιλέμ ισορροπεί σε κάθε κατεύθυνση. «Η φήμη δεν κάνει πάντα εύκολη τη ζωή μου. Εξακολουθώ να πρέπει να αγωνίζομαι για ό,τι θεωρώ ποιότητα στη δουλειά μου και να πιστεύω ότι δεν με βοηθά η ευκολία και η επανάληψη μιας πετυχημένης συνταγής», είπε χθες μιλώντας για τις επιλογές των συνεργατών της και του ρεπερτορίου της.

Μίλησε επίσης για την κλασική χορογραφία «Etudes» του δανού χορευτή και χορογράφου Χάραλντ Λάντερ που παρουσιάστηκε το 1948 στην Κοπεγχάγη με την οποία οι χορευτές του μπαλέτου του Τόκιο «δείχνουν τη σημασία της ομαδικής δουλειάς, την οργάνωση των κινήσεών τους που οπτικά δίνει ένα οργανωμένο τακτικό αποτέλεσμα. Καθώς πρόκειται για μια χορογραφία με έμφαση στην τεχνική, προτίμησα μια πιο εκλεπτυσμένη ερμηνεία των «Etudes». Δεν μου αρέσουν οι υπερβολές της τεχνοτροπίας του μπαλέτου, γι’ αυτό και παρουσιάζουμε μια ραφιναρισμένη πιο κομψή ως προς το ύφος του εκδοχή».

Στο δεύτερο μέρος του κλασικού προγράμματος η Σιλβί Γκιλέμ θα χορέψει μαζί με τον Μάσιμο Μούρου τη συντομευμένη σε 35 λεπτά χορογραφία του σερ Φρέντερικ Αστον «Μαργαρίτα και Αρμάνδος». Κι όπως η ίδια η χορεύτρια δήλωσε ότι λατρεύει τα έργα στα οποία η πρωταγωνίστριά τους οδηγείται στον θάνατο, τόνισε ότι το μπαλέτο αυτό με μουσική μια από τις σονάτες του Φραντς Λιστ θα προσφέρει δράμα και έντονα συναισθήματα στους θεατές. «Ζητώ συγγνώμη προκαταβολικά για το θλιβερό τέλος. Παρόλο που είναι Χριστούγεννα λατρεύω το δράμα στον χορό και τις χορογραφίες που οδηγούν τις ηρωίδες να ζήσουν με ένταση τον έρωτα και στο τέλος να πεθάνουν με ανάλογη δύναμη».

Υπάρχει όμως και η σύγχρονη συνομιλία της Σιλβί Γκιλέμ με τον Ακραμ Καν στη δημοφιλή χορογραφία «Ιερά Τέρατα». Πάνω στη σκηνή οι δυο σταρ ανταλλάσσουν τις εμπειρίες των σωμάτων τους, εκφράζουν την επιθυμία τους για πειραματισμό και συνδυάζουν τις αντίθετες αφετηρίες τους. Η πειθαρχία του κλασικού χορού από την πλευρά της Γκιλέμ βρίσκει το προσωπικό ύφος της σύγχρονης κινησιολογίας του Ακραμ Καν.

Ο άγγλος χορογράφος λέει για τα «Ιερά Τέρατα» ότι «βασίζονται στην έννοια του χρόνου ως γραμμική αλληλουχία γεγονότων, αλλά και ως κάθετος χρόνος που οδηγεί στη μόνη μας βεβαιότητα που σχετίζεται με τον θάνατο».

INFO

«Χριστούγεννα με τη Σιλβί» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 19-30 Δεκεμβρίου. Παρουσιάζονται τα έργα «Sacred Monsters» (19-23/12), «Μαργαρίτα και Αρμάνδος» και «Etudes» (25-30/12) και «Η ωραία κοιμωμένη» (25-30/12 απογεύματα). Εισιτήρια στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής, στα Public και στην Ομήρου 8. Αγορά μέσω Ιντερνετ στο: www.megaron.gr. Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210-7282.333