Η ευρηματικότητα ενός σχεδιασμού και η ισχυρή άποψη αισθητικής δημιούργησαν μεγαλειώδεις κατασκευές που όμως από την έναρξη της λειτουργίας τους άρχισαν να παρουσιάζουν προβλήματα. Ο ισπανός αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα με τις γιγάντιες γλυπτικές φόρμες των κατασκευών του αντιμετωπίζει κάτι περισσότερο από τη γενική δυσαρέσκεια των κατοίκων και των πολιτικών της Βαλένθια. Το σύμπλεγμα της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών που συνέθεσε στοίχισε τρεις φορές περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό των 300 εκατομμυρίων ευρώ και παρά την αμοιβή των 94 εκατομμυρίων που εισέπραξε ο Καλατράβα, το έργο έχει κακοτεχνίες και παραλείψεις. Δηλαδή η αίθουσα της Οπερας αριθμεί 150 θέσεις περιορισμένης ορατότητας και το Μουσείο Επιστημών δεν έχει εξόδους κινδύνου ούτε ανελκυστήρες για άτομα περιορισμένης κινητικότητας.

Δυσαρέσκεια επίσης προκαλεί το έργο του ισπανού σταρ αρχιτέκτονα στη Νέα Υόρκη, στον σταθμό μετρό στην περιοχή του Γκράουντ Ζίροου (φωτογραφία). Ο σταθμός πρέπει να λειτουργήσει μέσα στο 2015 και κοστίζει 4 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή το διπλάσιο ποσό του αρχικού προϋπολογισμού. Στο μεταξύ αρκετοί συνεργάτες του Καλατράβα που δουλεύουν σε αυτό το νεοϋορκέζικο πρόγραμμα δήλωσαν εμπιστευτικά στην εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς» πως τα σχέδια του Καλατράβα παρουσιάζουν εξαιρετικές δυσκολίες στην κατασκευή τους.