Ειδική ανεξάρτητη Αρχή, η Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ), θα διαχειρίζεται πλέον και θα «μοιράζει» στις ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες τις χρονοθυρίδες πτήσεων (slots) στο σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων.

Η νέα Αρχή, που θα λειτουργεί ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και δεν θα υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη δημόσια Αρχή Συντονισμού Πτήσεων που λειτουργεί υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του υπουργείου Μεταφορών.

Τη σύσταση της ανεξάρτητης ΕΑΣΠ προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή.

Βασική αποστολή της Αρχής θα είναι η κατανομή του διαθεσίμου χρόνου χρήσης των ελληνικών αεροδρομίων στις αεροπορικές εταιρείες, με διαφάνεια και αντικειμενικότητα, βάσει των εθνικών και διεθνών κανόνων.

Στη νέα Αρχή, που θα έχει πενταμελή διοίκηση (συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της), θα απασχολούνται συνολικά 15 εργαζόμενοι και ένας νομικός σύμβουλος, οι οποίοι – όπως προβλέπεται – θα μπορούν να προέλθουν και από μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού από άλλους φορείς του Δημοσίου.

Τα έσοδα της Αρχής θα προέρχονται από τη θεσμοθέτηση ανταποδοτικών τελών (τέλος ανά πτήση) που θα καταβάλλουν τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες.

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις που προβλέπουν ότι:

– Επιδότηση για την αντικατάσταση του στόλου των αστικών-υπεραστικών ΚΤΕΛ θα πάρουν και όσοι είχαν καταθέσει αιτήσεις μετά τις 31 Ιουλίου 2009 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2009.

– Οι οδηγοί που θα συμπληρώνουν την ηλικία των 80 χρόνων θα μπορούν να οδηγούν για ένα εξάμηνο με το δίπλωμα που έχουν, μέχρι να περάσουν από ιατρικές εξετάσεις για να τους χορηγηθεί νέα άδεια οδήγησης.

– Η έκδοση των νέων αδειών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως θα γίνεται πλέον από τις Περιφέρειες και όχι από το υπουργείο Μεταφορών.