Στη μάχη κατά της τρομοκρατίας επιστρατεύονται τα εικονικά άβαταρ και οι φυλές του World of Warcraft, του ηλεκτρονικού παιχνιδιού ρόλων που κάνει θραύση σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αριθμώντας περίπου 12 εκατομμύρια συνδρομητές. Σύμφωνα με τις τελευταίες αποκαλύψεις στο σίριαλ των παρακολουθήσεων, μετά την αθρόα παραβίαση προσωπικών δεδομένων στον πραγματικό κόσμο, στο στόχαστρο της NSA και της αδελφής βρετανικής υπηρεσίας GCHQ έχει τεθεί και ο ψηφιακός κόσμος.

Οι «αντισυμβατικές» μέθοδοι της αμερικανικής και της βρετανικής κατασκοπείας ήρθαν στο φως μέσω ενός απόρρητου εγγράφου το οποίο δημοσιεύθηκε χθες αρχικά στην ιστοσελίδα ProPublica και στη συνέχεια στους «Νιου Γιορκ Τάιμς» και την «Γκάρντιαν». Το έγγραφο χρονολογείται το 2008, το οποίο σημαίνει ότι εδώ και αρκετά χρόνια οι μυστικές υπηρεσίες ψαρεύουν για τρομοκράτες ή πληροφοριοδότες σε ονλάιν ηλεκτρονικά παιχνίδια – ανάμεσα στα οποία το Second Life, το Halo και το Xbox Live.

Οι υπηρεσίες κατασκοπείας από καιρό φέρεται ότι ανησυχούν πως τέτοιου τύπου παιχνίδια μπορεί να αποτελέσουν μια πολύ καλή κάλυψη για τρομοκράτες ή άλλους κακοποιούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τα ειδικά συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων για να ανταλλάξουν πληροφορίες. Στο ίδιο έγγραφο, έκτασης 82 σελίδων, αναφέρεται επίσης ότι οι αντίπαλοί θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα video games για να στρατολογήσουν άλλους χρήστες ή να πραγματοποιήσουν ασκήσεις εικονικών όπλων, δίνοντας το παράδειγμα των αεροπειρατών της 11ης Σεπτεμβρίου, οι οποίοι είχαν εκπαιδευτεί πάνω σε λογισμικά προσομοίωσης πτήσης. Σημαντικές λεπτομέρειες, ωστόσο, όπως με ποιον τρόπο οι μυστικές υπηρεσίες εξασφάλισαν πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών, δεν είναι σαφείς στο έγγραφο.