Με εξώφυλλα που πέρασαν στην Ιστορία του Τύπου πριν καν εμφανιστούν επισήμως κυκλοφορεί σήμερα το περιοδικό της γερμανικής εφημερίδας «Ντι Τσάιτ» και αύριο το περιοδικό της γαλλικής εφημερίδας «Λε Μοντ». Εικονίζουν αμφότερα τον Φρανσουά Ολάντ και την Ανγκελα Μέρκελ σε μάλλον… ασυνήθιστες πόζες. Δεν είναι φωτομοντάζ, είναι φωτογραφίες τραβηγμένες με σωσίες των δύο ηγετών. Μια κοινή απόφαση σε ένα κοινό εγχείρημα που προετοιμαζόταν μήνες, αλλά αντίθετα με ό,τι θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς δεν αποσκοπεί στη γελοιοποίηση του γάλλου Προέδρου και της γερμανίδας Καγκελαρίου.

«Στόχος μας είναι να κάνουμε τον κόσμο να αγαπήσει την Ευρώπη, αφήνοντας στην άκρη τις 5.000 ουδέτερες και κλασικές φωτογραφίες του Φρανσουά Ολάντ και της Ανγκελα Μέρκελ», εξήγησε η αρχισυντάκτρια του «Μ», του περιοδικού της «Μοντ», Μαρί-Πιερ Λανελόνγκ, λίγο αφότου κυκλοφόρησαν στο twitter τα επίμαχα εξώφυλλα προκαλώντας θόρυβο. «Για τους αναγνώστες, η Ευρώπη είναι βαρετή, η Γαλλία και η Γερμανία επίσης. Θελήσαμε λοιπόν ένα εντυπωσιακό εξώφυλλο, που σε κάνει να θέλεις να ανοίξεις το περιοδικό. Θελήσαμε να εικονογραφήσουμε έναν πολύ σοβαρό φάκελο για τη γαλλογερμανική σχέση παίζοντας με το χιούμορ».

«Σ’ ΑΓΑΠΩ, ΟΥΤΕ ΚΙ ΕΓΩ…». Στο εξώφυλλο του «M», Μέρκελ και Ολάντ εμφανίζονται να τρώνε πρωινό, γαλλικά κρουασάν και γερμανικά πρέτσελ στο κρεβάτι· «Γαλλία-Γερμανία, Σ’ αγαπώ, ούτε κι εγώ», γράφει η λεζάντα, το «σ’ αγαπώ» στα γερμανικά, το «ούτε κι εγώ» στα γαλλικά, παιχνίδι με τον τίτλο του θρυλικού τραγουδιού που τραγούδησε ο Σερζ Γκενζμπούρ με την Μπριζίτ Μπαρντό αρχικά και με την Τζέιν Μπίρκιν –πιο διάσημο. Στο εξώφυλλο του γερμανικού περιοδικού, η Μέρκελ εικονίζεται εμφανώς κουρασμένη (ή μεθυσμένη) με γούνα και ποτήρι σαμπάνιας στο χέρι, γερμένη στα πόδια του Ολάντ που προσπαθεί να την ανασηκώσει με ένα πονηρό χαμόγελο. «Πώς λέμε στα γαλλικά «Είναι αυτό αγάπη;»», ρωτάει η λεζάντα.

Και οι δύο φωτογραφίες, που επιδέχονται είναι η αλήθεια άπειρη σημειολογική ανάλυση, είναι έργο της βρετανίδας καλλιτέχνιδος Αλισον Τζάκσον, γνωστής για αντίστοιχες «αιρετικές» φωτογραφίσεις, πάντα με σωσίες, πολλών διασήμων του κόσμου, του Ουίλιαμ και της Κέιτ (να κάνουν μεταξύ άλλων προγεννητική γιόγκα), της Βασίλισσας Ελισάβετ με τις βρώμικες πάνες του δισέγγονού της κ.λπ. Με τη δουλειά της, η Αλισον Τζάκσον αναδεικνύει / στηλιτεύει τη λατρεία της προσωπικότητας και την κοινωνία-ηδονοβλεψία, που κατατρύχεται από την εικόνα.