«Το μέτρο με την εξίσωση του φόρου απέτυχε», τονίζουν 26 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα με την οποία ζητούν φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης.

«Η συνταγή έχει δοκιμαστεί και δυστυχώς αποδείχθηκε στην πράξη αποτυχημένη. Πέραν δε αυτού, η εξίσωση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, δεν απέφερε την προσδοκώμενη αύξηση των δημοσίων εσόδων, ενώ επιβάρυνε δυσβάστακτα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς», επισημαίνεται, ενώ γίνεται λόγος για κατάφωρες αδικίες με νομούς που συνορεύουν αλλά έχουν αξιολογηθεί σε διαφορετική γεωγραφική ζώνη.

Οι βουλευτές σημειώνουν ακόμη τις «αρνητικές επιπτώσεις» στο περιβάλλον από το μέτρο με καταστρεπτική λαθροϋλοτομία αλλά και μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή, «δεδομένου ότι όλα αυτά τα ξύλα διακινούνται χωρίς τιμολόγια».

Τέλος, ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών

«να δοθεί πετρέλαιο στις ποσότητες που έχουν ήδη καθοριστεί σε όλα τα νοικοκυριά με την τιμή πριν την εξίσωση φόρου»

«να διευρυνθεί η Α’ Γεωγραφική Ζώνη με όλες τις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί είτε παραμεθόριες είτε προβληματικές» και

«την άμεση εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών στη διακίνηση πετρελαίου για να παταχθεί η φοροδιαφυγή».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ τον κύριο Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: «Φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης στις καθορισμένες ποσότητες για όλα τα νοικοκυριά»

Στο κατώφλι του φετινού χειμώνα που, μάλιστα, προβλέπεται ιδιαίτερα βαρύς και, μπροστά στο εύλογο ερώτημα πώς η Πολιτεία θα συνδράμει τις περισσότερο πληττόμενες από το ψύχος περιοχές και τα ασθενέστερα νοικοκυριά, βλέπουν το φως της δημοσιότητας διάφορα σενάρια περί επιδομάτων, προκαταβολών κλπ.

Η συνταγή αυτή, έχει δοκιμαστεί και, δυστυχώς, αποδείχτηκε στην πράξη αποτυχημένη. Πέραν δε αυτού, η εξίσωση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, δεν απέφερε την προσδοκόμενη αύξηση των δημοσίων εσόδων, ενώ επιβάρυνε δυσβάστακτα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Συνεπώς, εκ του αποτελέσματος, το μέτρο αποδείχτηκε άστοχο.

Επίσης, με τον διαχωρισμό της χώρας σε τέσσερις (4) γεωγραφικές ζώνες, διαπιστώνονται σοβαρές αδικίες. Για παράδειγμα η Πέλλα, αν και συνορεύει με την ευρισκόμενη στην Α’ Γεωγραφική Ζώνη Φλώρινα, έχει ενταχθεί στην Β’ Ζώνη και ενώ, τα τελευταία 24ωρα τα μετεωρολογικά στοιχεία καταγράφουν στα ορεινά χωριά της Έδεσσας και της Αλμωπίας, ¨πρωτιές¨ χαμηλών θερμοκρασιών.

ΕΠΕΙΔΗ η εφαρμογή του συστήματος των επιδομάτων πέραν του ότι απέτυχε είχε και αρνητικές επιπτώσεις, όπως την καταστροφική για το περιβάλλον λαθροϋλοτομία, αλλά και την μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή, δεδομένου ότι όλα αυτά τα ξύλα διακινούνται χωρίς τιμολόγια…

ΕΠΕΙΔΗ εκ των πραγμάτων καθίσταται αναγκαία η διεύρυνση των γεωγραφικών κριτηρίων, δηλαδή, όλες οι ορεινές περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί είτε παραμεθόριες είτε προβληματικές (Ν. 2085/1992), καθώς και όλοι οι Νομοί που έχουν χαρακτηριστεί παραμεθόριοι και προβληματικοί στο σύνολό τους (Ν. 3536/2007 & ΦΕΚ 571/2007), να ενταχθούν στην Α’ Γεωγραφική Ζώνη, δεδομένου ότι σ’ αυτούς καταγράφονται τα ¨ρεκόρ¨ χαμηλών θερμοκρασιών και μάλιστα με χειμώνα διάρκειας οκτώ (8) μηνών…

ΕΠΕΙΔΗ η κατάργηση του αποτυχόντος προηγούμενου συστήματος, θα επιφέρει αύξηση των δημοσίων εσόδων, τόσο από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ), όσο και από τον φόρο εισοδήματος…

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός

1. Αν θα δοθεί πετρέλαιο στις ποσότητες που ήδη έχουν καθοριστεί σε όλα τα νοικοκυριά, με την τιμή πριν την εξίσωση του φόρου.

2. Αν θα διευρυνθεί η Α’ Γεωγραφική Ζώνη με όλες τις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί είτε παραμεθόριες είτε προβληματικές.

3. Αν θα δοθεί εντολή για άμεση εφαρμογή του συστήματος εισροών και εκροών στη διακίνηση πετρελαίου, ώστε να παταχθεί η φοροδιαφυγή – λαθρεμπορία.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

1. Γιώργος Καρασμάνης, Βουλευτής Πέλλας

2. Γεωργαντάς Γεώργιος, Βουλευτής Κιλκίς

3. Βλαχβεης Μενέλας, Βουλευτής Σερρών

4. Ταμήλος Μιχαήλ, Βουλευτής Τρικάλων

5. Μαρίνος Ανδρέας, Βουλευτής Ηλείας

6. Αραμπατζή Φωτεινή, Βουλευτής Σερρών

7. Ταλιαδούρος Σπύρος, Βουλευτής Καρδίτσας

8. Κλειτσιώτης Κωνσταντίνος, Βουλευτής Καβάλας

9. Χριστογιάννης Δημήτρης, Βουλευτής Πιερίας

10. Βλαχογιάννης Ηλίας, Βουλευτής Τρικάλων

11. Αυγενάκης Ελευθέριος, Βουλευτής Ηρακλείου

12. Κυριαζίδης Δημήτριος, Βουλευτής Δράμας

13. Σκρέκας Κώστας, Βουλευτής Τρικάλων

14. Στύλιος Γιώργος, Βουλευτής Άρτας

15. Πασχαλίδης Γιάννης, Βουλευτής Καβάλας

16. Σιούφας Παύλος, Βουλευτής Καρδίτσας

17. Τσαβδαρίδης Λάζαρος, Βουλευτής Ημαθίας

18. Βεσυρόπουλος Απόστολος, Βουλευτής Ημαθίας

19. Κουκοδήμος Κωνσταντίνος, Βουλευτής Πιερίας

20. Αναστασιάδης Σάββας, Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης

21. Κοντογιάννης Γιώργος, Βουλευτής Ηλείας

22. Αντωνίου Μαρία, Βουλευτής Καστοριάς

23. Κοψαχείλης Τιμολέων, Βουλευτής Γρεβενών

24. Δερμεντζόπουλος Αλέξανδρος, Βουλευτής Έβρου

25. Σκόνδρα Ασημίνα, Βουλευτής Καρδίτσας

26. Λεονταρίδης Θεόφιλος, Βουλευτής Σερρών

Μείωση του ΕΦΚ ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ

Μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανση ζητούν από την κυβέρνηση οι υπεύθυνοι του τομέα Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και Ευγενία Ουζουνίδου.

Ειδικότερα, ζητούν ο ΕΦΚ να φθάσει στα επίπεδα του 2011, δηλαδή στα 0,21 € στα 1.000 λίτρα, συμπληρώνοντας πως «αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης να διαμορφωθεί στα 0,90 € περίπου το λίτρο από το 1,30 € που είναι σήμερα».

Οι δύο βουλευτές σημειώνουν ότι αρκεί η κυβέρνηση να κάνει δεκτή τη σχετική τροπολογία που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ και θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στην ολομέλεια της Βουλής.

Όπως σημειώνουν, η εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης οδήγησε τα νοικοκυριά «να μειώσουν δραματικά την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα από τη μια πλευρά οι πολίτες να στερούνται, εν μέσω χειμώνα, το αγαθό της θέρμανσης και από την άλλη το Δημόσιο να μην έχει όφελος από αύξηση των φορολογικών εσόδων».

Την κατάργηση του μέτρου ζητεί η ΔΗΜΑΡ

Λανθασμένο μέτρο χαρακτήρισε η ΔΗΜΑΡ την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου για θέρμανση και κίνηση, ζητώντας την κατάργησή του.

Όπως επισημαίνεται, το μέτρο επιβάρυνε τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών, είχε αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και αρνητική δημοσιονομική επίπτωση, ενώ οι προτεινόμενες βελτιώσεις είναι ατελέσφορες.

«Η αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας πρέπει να γίνει μέσα από την ενεργοποίηση των σχετικών ελεγκτικών μηχανισμών. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Αριστεράς έχει ήδη καταθέσει τροπολογία για την κατάργηση του μέτρου», ανακοίνωσε η Δημοκρατική Αριστερά.