Στη μετάθεση κατά περίπου δύο μήνες της έναρξης λειτουργίας του νέου σταθμού της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα», προχωρεί η Αττικό Μετρό, λόγω τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στη σηματοδότηση του δικτύου.

Ο συγκεκριμένος σταθμός επρόκειτο να παραδοθεί εντός του Σεπτεμβρίου, ενώ τώρα η λειτουργία του μετατίθεται για τον Δεκέμβριο, αφήνοντας στα «κρύα του λουτρού» τους επιβάτες των περιοχών Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω, που τον περίμεναν ως μάνα εξ ουρανού.

Ο εντοπισμός τεχνικού λάθους στα συστήματα σηματοδότησης του σταθμού που εγκατέστησε η εταιρεία Siemens, οδηγεί αναγκαστικά την εταιρεία Αττικό Μετρό στη ματαίωση των εγκαινίων που είχαν προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα.

Υπενθυμίζεται, ότι η επέκταση του Μετρό από το Αιγάλεω ως την Αγία Μαρίνα (της Αγίας Βαρβάρας) ξεκίνησε το 2006 με σκοπό να λειτουργήσει στα τέλη του 2008.

Ωστόσο, σημειώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω και του γνωστού θέματος που ανέκυψε με τη Siemens (η σύμβαση μεταξύ Αττικό Μετρό και Siemens, «πάγωσε» μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο της γερμανικής εταιρίας στην Ελλάδα).

Ετσι, με 5 χρόνια καθυστέρηση -πιθανότατα το Δεκέμβριο- οι Αθηναίοι θα υποδεχθούν τον 65ο σταθμό του Μετρό της Αθήνας, η οποία θα αποκτήσει πλέον ένα σοβαρό δίκτυο γραμμών και σταθμών Μετρό.

Πάντως, όπως δήλωσε χτες ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, μπορεί το πρόβλημα να επιλυθεί νωρίτερα και να μην απαιτηθούν τελικά δύο μήνες. Σε κάθε περίπτωση, η Αττικό Μετρό στο αμέσως προσεχές διάστημα θα ενημερώσει για την ακριβή ημερομηνία παράδοσης του νέου σταθμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το λάθος στην τηλεπικοινωνιακή δομή της σηματοδότησης του δικτύου, αποδίδεται στο γεγονός ότι κατά τον αρχικό σχεδιασμό της, δεν είχε αποφασιστεί η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά.

Έτσι, η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με την Siemens, που προμήθευσε τα συστήματα σηματοδότησης των νέων σταθμών, προχώρησε σε ανασχεδιασμό της εν λόγω δομής, λαμβάνοντας υπόψη τις μελλοντικές επεκτάσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, κατά τις καθιερωμένες τελικές δοκιμές για τη θέση σε λειτουργία του σταθμού της Αγίας Μαρίνας, «φάνηκε ότι απαιτούνται επί πλέον αναπροσαρμογές και προσθήκες στο σύστημα σηματοδότησης, για τη βέλτιστη συνεργασία των νέων εγκατεστημένων συστημάτων με τα υφιστάμενα, αλλά και για την εξασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας στο υπό κατασκευή έργο προς τον Πειραιά».

Πάντως, σύμφωνα με τη σύμβαση, η παράδοση του έργου από τη Siemens πρέπει να γίνει στα μέσα Νοεμβρίου.

Η σύμβαση Αττικό Μετρό – Siemens, ύψους 41,5 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον Μάρτιο του 2012 από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Χρήστο Τσίτουρα και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας κ. Φρανκ Γκέρκεν, έπειτα από την έγκριση του τότε υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη και σε συνέχεια της εξωδικαστικής συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens.

Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η σηματαδότηση των υπό κατασκευή νέων σταθμών, στην επέκταση του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά (και συγκεκριμένα το Δημοτικό Θέατρο).