Σε τραγωδία κατέληξε ένας συνηθισμένος έλεγχος επιβατών το βράδυ της Τρίτης.

Ο 19χρονος Θανάσης Καναούτης που δεν είχε εισιτήριο επιχείρησε να πηδήξει από το τρόλεΐ, χτύπησε στο κεφάλι και έχασε τη ζωή του.

Ο θάνατος του 19χρόνου που ήταν μαθητής σε Τεχνικό Λύκειο και έμενε με την αδελφή του και την οικογένειά του στο Περιστέρι, προκάλεσε σοκ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες διοργανώθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σημείο του δυστυχήματος.

Ο εισαγγελέας ζήτησε να γίνει νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του άτυχου νεαρού και πραγματογνωμοσύνη στο τρόλεϊ.

Μέχρι στιγμής δεν έχει απαντηθεί με βεβαιότητα κανένα από τα ερωτήματα –δηλαδή, αν υπάρχουν πάνω του σημάδια που να παραπέμπουν σε πάλη με τον ελεγκτή, αν η πόρτα άνοιξε με το πάτημα του μπουτόν από τον ίδιο τον νεαρό, αν τον έσπρωξαν από μέσα ή αν άνοιξε την πόρτα του τρόλεϊ ο οδηγός.

Ο 19χρονος Θανάσης Καναούτης επιβιβάστηκε στο τρόλεϊ λίγο πριν από τις 10 το βράδυ της περασμένης Τρίτης από τη στάση του Αγίου Αντωνίου με κατεύθυνση προς την Ανθούπολη. Στην επόμενη στάση μπήκε ο ελεγκτής, ο οποίος ζήτησε από τον νεαρό το εισιτήριό του.

Ο 19χρονος όμως δεν είχε ούτε εισιτήριο ούτε την αστυνομική του ταυτότητα. Το εισιτήριο, το οποίο δεν είχε, κόστιζε 1,20 ευρώ. Το πρόστιμο έφθανε στα 72 ευρώ, αλλά εάν το κατέβαλλε μέσα σε 10 ημέρες θα πλήρωνε τα μισά. Επειδή όμως δεν είχε μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα, ο ελεγκτής δεν μπορούσε να βεβαιώσει το πρόστιμο. Ετσι, του είπε ότι πρέπει να καλέσει την Αστυνομία.

Οι έως τώρα μαρτυρίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι προκλήθηκε επεισόδιο μεταξύ του 19χρονου και του ελεγκτή. Μάλιστα, από την ΟΣΥ ΑΕ αφήνουν να διαρρεύσει ότι έσπασαν τα γυαλιά του τελευταίου. Ενώ το τρόλεϊ βρισκόταν εν κινήσει με κατεύθυνση προς τη στάση Δημαρχείο, ο νεαρός πάτησε το μπουτόν για να ανοίξει η μεσαία πόρτα του τρόλεϊ και έπεσε στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι.

Αρχικά μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Αγία Ολγα και στη συνέχεια στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών όπου εξέπνευσε προχθές Τετάρτη.

Μόλις έγινε γνωστός ο θάνατος του νεαρού, ο οδηγός και ο ελεγκτής οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα όπου σχηματίστηκε δικογραφία εις βάρος τους για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι, αφού ζητήθηκε να γίνει νεκροψία καθώς και πραγματογνωμοσύνη στο τρόλεϊ προκειμένου να εξακριβωθεί πώς άνοιξε η πόρτα.

Σύμφωνα με ένα σενάριο, πάντως, ο ίδιος ελεγκτής είχε πιάσει τον μαθητή και πάλι πριν από έναν χρόνο χωρίς εισιτήριο και γι’ αυτό μόλις τον είδε πήγε κατευθείαν προς αυτόν. Την πληροφορία αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνουν στον πατέρα του 19χρονου, ο οποίος εργάζεται ως φαναρτζής, και φίλοι του γιου του.

Σημειώνεται ότι στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα συγκεντρώθηκε αμέσως αρκετός κόσμος. Μάλιστα, ορισμένοι από τους συγκεντρωμένους επιτέθηκαν φραστικά στον ελεγκτή και στον οδηγό.

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ. Σύμφωνα με ανθρώπους από τον χώρο των μέσων μαζικής μεταφοράς, κλειδί σχετικά με τον τρόπο που αντέδρασε ο νεαρός είναι ενδεχομένως η στάση του ελεγκτή. Οπως λένε, ο νεαρός μπορεί να φοβήθηκε όταν ο ελεγκτής τού είπε ότι θα ειδοποιήσει την Αστυνομία.

«Ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι έλεγχοι για τα εισιτήρια είναι λάθος», υποστηρίζει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στα ΗΛΠΑΠ Κώστας Νικολακόπουλος. «Δεν είναι τυχαίο ότι από τους 1.000 υπαλλήλους στα ΗΛΠΑΠ είναι ζήτημα να πηγαίνουν –σε εθελοντική βάση –για έλεγχο εισιτηρίων 30-35 υπάλληλοι», σημειώνει. «Είναι πολύ δύσκολο με την οικονομική κρίση να βάζεις πρόστιμο σε κάποιον που δεν έχει να πληρώσει».

Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος μιλώντας χθες το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Mega ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το υπουργείο εξετάζει τρόπους βελτίωσης των ελέγχων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

n Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες το βράδυ κάτοικοι του Περιστερίου στην κεντρική πλατεία για τον θάνατο του 19χρονου. Στο μεταξύ στη Θεσσαλονίκη συνελήφθησαν προχθές 13 άτομα επειδή έγραφαν συνθήματα για το τραγικό δυστύχημα. Εις βάρος των 13 συλληφθέντων, ηλικίας από 19 έως 44 χρόνων –ανάμεσά τους και δύο αλλοδαποί –σχηματίστηκε δικογραφία για διακεκριμένες περιπτώσεις φθοράς.

Το 50% πάει στους ελεγκτές

Οπως εξηγεί στα « ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στις Οδικές Συγκοινωνίες Γιάννης Οικονόμου, οι μόνιμοι ελεγκτές –σε τρόλεϊ και λεωφορεία –είναι 30. Από εκεί και πέρα, με βάση νόμο του ’98, μπορούν έπειτα από εκπαίδευση και αφού τελειώσουν τη βάρδιά τους να ασκούν τον ρόλο του ελεγκτή και άλλοι υπάλληλοι της εταιρείας σε εθελοντική βάση. Το κίνητρο είναι το 50% του καταβληθέντος προστίμου. «Δελτίο εθελοντή ελεγκτή έχουν σήμερα 600 υπάλληλοι αλλά ενεργοί είναι 200», αναφέρει.