Μπλόκο στη μεγάλη φοροδιαφυγή που οργιάζει στις συναυλίες και τις εμφανίσεις γνωστών τραγουδιστών σε νυκτερινά κέντρα επιχειρεί να βάλει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) με αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα σημεία αυτά.

Τα «λαβράκια» φοροδιαφυγής που ψάρεψε από τους πρώτους ελέγχους το ΣΔΟΕ σε συναυλίες με επίκεντρο γνωστούς τραγουδιστές είναι εντυπωσιακά, όπως άλλωστε αποκαλύφθηκε στο κέντρο διασκέδασης στη Χαλκιδική όπου εμφανίστηκε ο τραγουδιστής Πάνος Κιάμος, στη συναυλία αθλητικού σωματείου στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή του Γιάννη Πλούταρχου και σε κέντρο της Κατερίνης Πιερίας, όπου εμφανίστηκε ο Αντώνης Ρέμος το περασμένο Σάββατο.

Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης σε συνεργασία με την ηγεσία του ΣΔΟΕ έχει καταστρώσει σχέδιο εφόδου σε συναυλίες και σε νυκτερινά κέντρα όπου εμφανίζονται επώνυμοι καλλιτέχνες το φετινό καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα, η εφαρμογή του σχεδίου αυτού έχει επείγοντα χαρακτήρα για τη δράση του Σώματος καθώς οι εμφανίσεις επωνύμων είναι περισσότερες τον μήνα Αύγουστο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣΔΟΕ έχει καταρτίσει το επιχειρησιακό του σχέδιο λαμβάνοντας υπόψη το πρόγραμμα των καλοκαιρινών συναυλιών και των εμφανίσεων γνωστών καλλιτεχνών. Με βάση το πρόγραμμα αυτό, το ΣΔΟΕ έχει σχεδιάσει τις δικές του «αιφνιδιαστικές εμφανίσεις» με ομάδες ελεγκτών στα κέντρα διασκέδασης όλης της Ελλάδας.

Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ εμφανίζονται σαν πελάτες για να μπορούν να διαπιστώνουν εάν οι καταστηματάρχες εκδίδουν αποδείξεις στους πελάτες τους τόσο κατά την είσοδο όσο και όταν παραγγέλνουν δεύτερο ποτό, πέραν του πρώτου που δικαιούνται με το εισιτήριο εισόδου.

ΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ. Πάντως το πρόβλημα, όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, που θέλουν να λύσουν δεν είναι μόνο αυτό της φοροδιαφυγής που συντελείται με τα «μαύρα εισιτήρια» ή τη μη έκδοση αποδείξεων, πρακτικές που έχουν αποτέλεσμα το κράτος να χάνει μεγάλα ποσά φορολογικών εσόδων που καταλήγουν στο ταμείο των διοργανωτών. Η φοροδιαφυγή στις περιπτώσεις αυτές έχει και άλλη μια όψη, όπως λένε. Αφορά στα ιδιαίτερα χαμηλά ποσά που εγγράφονται ως αμοιβή των καλλιτεχνών στα συμβόλαια διοργάνωσης των συναυλιών αυτών και όπως φαίνεται έχουν εντοπισθεί περιπτώσεις που χρήζουν περαιτέρω έρευνας.

Οπως εξηγούν τα στελέχη του υπουργείου, στα συμβόλαια αυτά ως αμοιβή του καλλιτέχνη εμφανίζονται ποσά της τάξης των 5.000 ευρώ ενώ τα πραγματικά νούμερα είναι πολλαπλάσια και κυμαίνονται στα επίπεδα των 30.000-40.000 ευρώ, ίσως και παραπάνω για κάθε εμφάνιση. Αυτή η πρακτική άλλωστε δεν είναι συγκυριακή. Αποτελεί μόνιμο τέχνασμα για τα αστέρια του πενταγράμμου να κρύβουν με συμβόλαια-μαϊμού τις παχυλές αποδοχές τους, όπως λένε στελέχη του ΣΔΟΕ.