«Omnia mea mecum porto», έλεγαν οι Λατίνοι, για να υποδηλώσουν ότι όλη η περιουσία τους είναι η διανόησή τους - ό,τι κουβαλούν μέσα στο κεφάλι τους, δηλαδή. Είναι σαφές ότι τέτοιους πελάτες θέλει η Ryanair. Διότι η κορυφαία σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη καταφέρνει να πωλεί εισιτήρια με 5 στερλίνες και ταυτόχρονα να εμφανίζει κέρδη επειδή κάνει απίστευτες οικονομίες σε τομείς που ουδεμία ανταγωνίστριά της έχει διανοηθεί.
Πίσω από τις καινοτόμες - πλην διαφιλονικούμενες - ιδέες της Ryanair κρύβεται βεβαίως ο Μάικλ Ο'Λίρι. Εχοντας κατοχυρώσει εδώ και χρόνια τη φήμη του «απρόβλεπτου» και του «ολίγον τρελούτσικου», ο διευθύνων σύμβουλος της ιρλανδικής εταιρείας καυχιέται ότι έχει καταφέρει να εξοικονομεί μία στερλίνα από κάθε πελάτη του. Και δεδομένου ότι η Ryanair μεταφέρει 80 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο Ο'Λίρι κάνει καλό ταμείο.
Στις εξοικονομήσεις του ο ιρλανδός μάνατζερ περιλαμβάνει ακόμη και την ετήσια εκπαίδευση του προσωπικού καμπίνας. Ακόμη και τις στολές των υπαλλήλων του - χρεώνει με 416 ευρώ έκαστο για τη στολή που φορά. Φυσικά, αυτή είναι μια υπόθεση που δεν αφορά τον επιβάτη. Οπως δεν τον αφορά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της η Ryanair το παρήγγειλε κοψοχρονιά την επομένη της τραγικής για τις διεθνείς αερομεταφορές 11ης Σεπτεμβρίου 2001, όταν σύμπασα η αεροπορική αγορά είχε παγώσει.
«Μπράβο του!» θα ανακράξει ο καλόπιστος επιβάτης όταν πληροφορηθεί ότι το αεροσκάφος με το οποίο πετά στοίχισε τόσο φθηνά στον ιδιοκτήτη του. «Μπράβο του!» θα ανακράξει και όταν πληροφορηθεί ότι ο Ο'Λίρι κατάφερε (κατά δήλωσή του στην «Ιντιπέντεντ») να μειώσει από το 80% στο 19% του συνόλου τον αριθμό των επιβατών με αποσκευές προοριζόμενες για την άτρακτο του αεροσκάφους. Ισως αγανακτήσει όμως ο επιβάτης όταν πληροφορηθεί, ας πούμε, ότι θα χρεωθεί από 25 έως 160 στερλίνες (29 έως 185 ευρώ) για κάθε βαλίτσα πέραν της χειραποσκευής που επιτρέπεται να πάρει μαζί του στην καμπίνα.
Θα αγανακτήσει επίσης όποιος ξεχάσει να τυπώσει την κάρτα επιβίβασης, όταν πληροφορηθεί ότι θα τιμωρηθεί γι' αυτό με πρόστιμο 70 στερλινών (81 ευρώ). Ή ότι θα πληρώσει πρόστιμο 110 στερλινών (127 ευρώ) αν κάνει «τσεκ ιν» 39 και όχι 40 λεπτά πριν από την απογείωση, που αναφέρει ο κανονισμός. «Οποιος μπλέκει με τη Ryanair ψάχνει τον διάβολό του», έγραψε προσφάτως η Μελίντα Στίβενς, συντάκτρια του ταξιδιωτικού περιοδικού «Κοντέ Ναστ Τράβελερ».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από