Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά σήμερα δεν έχουν την υπομονή που είχαν παλιά. Η ηλεκτρονική εποχή έχει αυξήσει τους ρυθμούς της ζωής, άρα και των παιχνιδιών. Και η παραδοσιακή Μονόπολη αποκτά και αυτή γρηγορότερους ρυθμούς. Στόχος είναι η παρτίδα να τελειώνει σε μισή ώρα, ώστε τα παιδιά να μην πάθουν τίποτε από την υπερβολική δόση επικοινωνίας και συντροφικότητας και να επιστρέψουν στην κατά μόνας ενασχόλησή τους με το DS ή την ταμπλέτα. Στο πλαίσιο επίσπευσης της διάρκειας του παιχνιδιού μελετάται η κατάργηση του τετραγώνου της φυλακής, όπου ο παίκτης εκτίει άπραγος την ποινή του –τι βαρετό…

Εν τω μεταξύ κυκλοφόρησε ήδη στις ΗΠΑ μια νέα, πιο εκσυγχρονισμένη Μονόπολη. Πρόκειται για τη Μονόπολη – Αυτοκρατορία. Φυσικά, είναι μια επιχειρηματική αυτοκρατορία την οποία επιχειρεί να στήσει ο κάθε παίκτης: αντί για την «οδό Ερμού» και την «οδό Αιόλου» με τα ακίνητά τους, αποκτά την «Coca-Cola», την «Apple» και τη «Nestlé». Είναι προφανές ότι η νέα Μονόπολη αποτυπώνει την εξέλιξη του καπιταλισμού. «Δεν αλλάζει τίποτε από το πνεύμα και την κουλτούρα του παιχνιδιού. Οι αξίες της εμπορικής συναλλαγής, της πολυτέλειας και της ιδιοκτησίας κυριαρχούν», δήλωσε στη «Φιγκαρό» η καθηγήτρια Πληροφορικής και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Paris 13, η Σαρά Λαμπέλ. «Σήμερα οι εμπορικές επωνυμίες έχουν προσλάβει πολιτισμικές διαστάσεις. Οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να εξαγοράσουν επωνυμίες με τις οποίες έχουν μια πολιτισμική ταύτιση», εξήγησε η γαλλίδα πανεπιστημιακός. Εν τοιαύτη περιπτώσει η εκδοχή της Μονόπολης – Αυτοκρατορίας πρέπει να έχει φυλακή, διότι εντάσσεται στην εταιρική κουλτούρα.