Φρένο στην πτώση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων βάζουν οι εκπτώσεις σε συνδυασμό με την αύξηση της τουριστικής κίνησης σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Τα πρώτα θετικά σημάδια είδε ο εμπορικός κόσμος στο διάστημα των τριών πρώτων εβδομάδων των θερινών εκπτώσεων. Είναι ενδεικτικό ότι ο ρυθμός συρρίκνωσης του τζίρου στο εμπόριο το πρώτο εξάμηνο εφέτος μειώθηκε κατά 3,3% από 8,6% που ήταν το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σημειώνει ότι «πρέπει οι ιθύνοντες να ανταποκριθούν στις προτάσεις των ανθρώπων της αγοράς, ώστε να αξιοποιηθούν οι πρώτες θετικές ενδείξεις». Μάλιστα, οι έμποροι τονίζουν ότι η αυξημένη κίνηση ήταν αποτέλεσμα και των ελκυστικών ποσοστών των εκπτώσεων που φθάνουν ακόμη και στο 70% και μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τον επιχειρηματικό κόσμο, ενδεικτικό της θετικής πορείας της αγοράς είναι το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες αυξήθηκε η μέση κατανάλωση ανά πελάτη, εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού, από τα 38 ευρώ στα 63 ευρώ. Οπως δηλώνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, «η πορεία των πωλήσεων τον Μάιο κυμάνθηκε στα μέχρι σήμερα υψηλότερα επίπεδα του έτους, και αυτό φαίνεται να συνεχίζεται και τους δύο καλοκαιρινούς μήνες του Ιουνίου και του Ιουλίου επιβεβαιώνοντας τα πρώτα σημάδια επιβράδυνσης της πτωτικής πορείας του τζίρου στο λιανεμπόριο. Η ετήσια μεταβολή 2013-2012 του εν λόγω δείκτη παρουσίασε περιορισμένη μείωση -3,3% έναντι πτώσης -8,6% την αντίστοιχη περίοδο 2012-2011. Αντίστοιχα, ο δείκτης του όγκου πωλήσεων παρουσίασε εφέτος μικρότερη μείωση -3,4% έναντι -9,2% πέρυσι».