Οι διαφημίσεις έχουν αφισοκολληθεί στις στάσεις των λεωφορείων καθώς και στις γωνίες κεντρικών πλατειών. Το μήνυμά τους απλό, ανθρώπινο, καθημερινό: «Εσύ αγόρασες ψωμί;». Η τελευταία από τις δράσεις του Παρατηρητηρίου του Ψωμιού (Observatoire du pain) της Γαλλίας είναι μια πρωτότυπη διαφημιστική εκστρατεία που αποσκοπεί στο να υπενθυμίζει στους ολοένα και πιο πολυάσχολους και διαρκώς αφηρημένους Γάλλους να αγοράζουν ψωμί. Η διάσημη μπαγκέτα περνάει δύσκολες ώρες και οι αρτοποιοί είναι έτοιμοι να την στηρίξουν προβάλλοντάς την ακόμα πιο πολύ.

Σήμερα, ο κάθε Γάλλος καταναλώνει μόλις 150 γραμμάρια ψωμί ημερησίως, το μισό απ’ όσο κατανάλωνε τη δεκαετία του ’70 και πέντε φορές λιγότερο από τις αρχές του 20ού αιώνα. Οι περίφημοι boulangers, οι γάλλοι αρτοποιοί, οι οποίοι ανάγουν την καταγωγή τους στην εποχή του Ναπολέοντα, εξακολουθούν να φουρνίζουν 320 μπαγκέτες το λεπτό, περίπου δέκα δισεκατομμύρια ετησίως, ωστόσο αναγνωρίζουν πως η μείωση της κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η όρεξη για ψωμί σίγουρα δεν λείπει από τους ηλικιωμένους οι οποίοι παραμένουν οι πιο πιστοί πελάτες των γαλλικών αρτοποιείων. Εκείνοι που δεν επισκέπτονται σχεδόν ποτέ τα αρτοποιεία είναι οι νεαροί Γάλλοι. Οχι γιατί δεν τους αρέσει το ψωμί αλλά γιατί είτε δεν έχουν ελεύθερο χρόνο είτε το ξεχνούν.