Ουδέν κρυπτόν, πλέον, για την παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία που «επιστρατεύει» τις κάμερες ασφαλείας για να μετρήσει τις αντιδράσεις του καταναλωτικού κοινού απέναντι στα σποτ προώθησης διαφόρων προϊόντων.

Σύντομα οι κάμερες των εμπορικών κέντρων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, θα καταγράφουν την ανταπόκριση των επισκεπτών στα προβαλλόμενα από οθόνες διαφημιστικά σποτ.

Επιπλέον, με την είσοδό μας σε κάποιο κατάστημα θα υπάρχει βιντεοσκοπημένο μήνυμα προσφοράς στο κινητό μας στη διάρκεια του οποίου κάμερα θα καταγράφει την αντίδρασή μας.

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά το νέο μάρκετινγκ που «πλασάρουν» εταιρείες πληροφορικής και κινητής τηλεφωνίας προς τις διαφημιστικές εταιρείες.

«Χαρακτηριστικά σημάδια και κινήσεις μπορούν να μιλήσουν για τη θετική ή αρνητική αντίδραση του καταναλωτή που απαθανατίζεται από την κάμερα» εξηγεί ο διευθυντής μάρκετινγκ της Amscreen, Μάικ Χέμινγκς.

«Οι αντιδράσεις μπορεί να είναι χαρακτηριστικές μίας γυναίκας ή ενός άνδρα ή ενός ατόμου μίας συγκεκριμένης ηλικίας. Για παράδειγμα αν είσαι άνδρας θα ανασηκωθούν τα μήλα του προσώπου προς ένδειξη έγκρισης» τονίζει ο Χέμινγκς η εταιρεία του οποίου, όπως υποστηρίζει καταγράφει με κάμερες τις αντιδράσεις 50 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, κάθε εβδομάδα.

Στη Βρετανία παρόμοιες κάμερες για αυτόν τον σκοπό βρίσκονται ήδη σε χώρους αναμονής σε ιατρεία, σιδηροδρομικούς σταθμούς , αεροδρόμια και τελωνεία.

«Το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση τους και η προβολή διαφημίσεων την ώρα που ο κόσμος στέκεται και περιμένει όρθιος στην ουρά οποιασδήποτε υπηρεσίας» αναφέρει ο Σάιμον Σούγκαρ από την ίδια εταιρεία που προβλέπει σύντομα να γίνεται ανάλογη καταγραφή αντιδράσεων με ανοιχτές της web κάμερες των χρηστών του διαδικτύου.

Με ειδικές προσφορές για όσους θελήσουν να μετέχουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον νέο τομέα «καταναλωτικής κατασκοπείας» πιστεύουν ότι θα βρουν πολλούς εθελοντές χρήστες όχι μόνο μέσω των ηλεκτρονικών τους υπολογιστών αλλά και μέσω των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων.