Σε αποκλειστική συνεργασία προχωρούν η Lenovo και η Westnet, η οποία αφορά τη διανομή των ταμπλετών της πρώτης από τη δεύτερη. Η στρατηγική αυτή κίνηση από τον «κινεζικό γίγαντα» στους υπολογιστές και στις φορητές συσκευές και μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες διανομής ηλεκτρονικών συσκευών, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, επιβεβαιώνει την αλματώδη αύξηση που καταγράφει η πώληση ταμπλετών στην Ελλάδα παρά την οικονομική κρίση. Ενδεικτικό είναι ότι εφέτος αναμένεται να διατεθούν περίπου 180.000-200.000 ταμπλέτες, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός πέρυσι ανήλθε σε 109.000. Πρόκειται δηλαδή για αύξηση της τάξεως σχεδόν του 80%, όταν για το ίδιο διάστημα η συνολική αγορά πληροφορικής βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά.

«Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών ξεκίνησε πειραματικά τον Δεκέμβριο του 2012 και λόγω της επιτυχίας της παίρνει πλέον τη σημερινή αποκλειστική μορφή», αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Lenovo στην Ελλάδα Μιχάλης Οικονομάκης. Οπως εξηγεί, θα αφορά το σύνολο των ταμπλετών της Lenovo που αυτή τη στιγμή πωλούνται στην ελληνική αγορά, αλλά και τα νέα προϊόντα που η εταιρεία αναμένεται να διαθέσει από το φθινόπωρο. Χάρη στη συνεργασία αυτή, σε περίπου έξι μήνες τα προϊόντα της Lenovo έχουν εξασφαλίσει διψήφιο μερίδιο στην ελληνική αγορά –από 6,5% στα τέλη Μαρτίου -, ενώ στόχος είναι η Lenovo να διατηρηθεί στην πρώτη τριάδα των κατασκευαστών ταμπλέτας στην Ελλάδα.

ΚΑΙ smartphones. Μάλιστα, όπως αναφέρει από την πλευρά του ο Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Westnet, επιθυμία από την πλευρά της εταιρείας του, εκτός από την τρέχουσα αποκλειστική συνεργασία, είναι και η διάθεση των νέων smartphones που αναμένεται να φέρει στην Ελλάδα η Lenovo το ερχόμενο διάστημα. Στο εξωτερικό η εταιρεία έχει ήδη μπει δυναμικά στην κινητή τηλεφωνία, ενώ στρατηγικός της στόχος είναι να δραστηριοποιηθεί έντονα στην κατηγορία των «έξυπνων, διασυνδεδεμένων συσκευών» διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, «έξυπνες» τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές νέας γενιάς, αναβαθμισμένες ταμπλέτες και άλλα προϊόντα αυτού του τύπου.

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Οικονομάκη, η ραγδαία αύξηση των ταμπλετών δεν «κλέβει» μερίδιο αγοράς από τους υπολογιστές, φορητούς ή σταθερούς· αντίθετα, κινείται παράλληλα με αυτούς καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες. Επιπλέον, για τη Lenovo υπάρχουν ακόμη σημαντικά περιθώρια κερδοφορίας από την αγορά των υπολογιστών.

Εντούτοις, όπως υποστηρίζει ο κ. Καλογεράκης, αυτή τη στιγμή, λόγω και της οικονομικής συγκυρίας, οι καταναλωτές πολύ πιο συχνά αποφασίζουν να αγοράσουν μια ταμπλέτα παρά να αναβαθμίσουν τον υπολογιστή τους, όπως έκαναν στο παρελθόν. Ετσι, το 2013 είναι μια δύσκολη χρονιά, με πτωτικές τάσεις σχεδόν στο σύνολο της αγοράς, με εξαίρεση τις ταμπλέτες.

Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα συνολικά παρατηρείται ανακατανομή μεριδίων στην αγορά και πλέον υπάρχουν τέσσερις ή πέντε εταιρείες που έχουν σπάσει το φράγμα του 10%. Μία από αυτές είναι και η Lenovo, η οποία κερδίζει μερίδια σε μια πτωτική αγορά. Οσο για τη Westnet, «μέσα από ξεκάθαρη στρατηγική διανομής, με μηδενικό δανεισμό, μια πολύ δυνατή ομάδα συνεργαζόμενη με επιλεγμένους vendors καταγράφει ήδη θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το 2013 στοχεύουμε σε ανάπτυξη 7% στις κατηγορίες όπου έχουμε επιλέξει να επικεντρωθούμε».

ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΔΑΦΟΣ. Την ίδια στιγμή, πάντως, καταναλωτές και επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την αξία της φορητότητας και επιλέγουν συσκευές με βάση αυτά τα κριτήρια. Κατηγορίες όπως τα αποσπώμενα laptops και τα ultrabooks (που «παντρεύουν» τον φορητό υπολογιστή με την ταμπλέτα) κερδίζουν διαρκώς έδαφος, ενώ ταυτόχρονα, όπως τονίζουν τα στελέχη της αγοράς, υπάρχει σύγκλιση όχι μόνο στις συσκευές αλλά και στις ψηφιακές υπηρεσίες που υποστηρίζουν.

Παράλληλα, όπως τονίζει ο κ. Καλογεράκης, η μεγάλη αύξηση των ταμπλετών οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχει πλέον στην αγορά πλήθος μοντέλων και μάλιστα σε ευρεία γκάμα τιμών. Ετσι, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει εύκολα συσκευή ανάλογα με τις ανάγκες, αλλά και το βαλάντιό του, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει επιπλέον χρήματα για δυνατότητες που δεν χρειάζεται.

Σε αυτή τη λογική, όπως αναφέρει ο κ. Οικονομάκης, η Lenovo διαθέτει ποικιλία προϊόντων, η οποία θα επεκταθεί σημαντικά στο μέλλον, με έμφαση στη σχέση τιμής και απόδοσης. Μάλιστα, στο μέλλον αναμένεται οι ταμπλέτες να μπουν δυναμικά και στην αγορά των επιχειρήσεων, καθώς ολοένα περισσότερες εταιρείες θα τις χρησιμοποιούν για να καλύπτουν ανάγκες των εργαζομένων τους.