Στους 60 ανήλθε ο αριθμός των αγνοουμένων μετά την καταστροφή που προκάλεσαν οι εκρήξεις βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας που το περασμένο Σάββατο σκόρπισε τον τρόμο στην κωμόπολη Λακ-Μεγκαντίκ του Κεμπέκ.

Κανένα από τα 15 πρόσωπα που ανασύρθηκαν νεκρά δεν έχει καταστεί δυνατό να αναγνωριστεί μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τις Αρχές, οι οποίες εκφράζουν φόβους ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί.

Το τρένο μετέφερε αργό πετρέλαιο και πετροχημικά προϊόντα. Η Αστυνομία του Καναδά άνοιξε την ποινική διαδικασία της υπόθεσης, ανακοινώνοντας ότι η τραγωδία είναι απίθανο να είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής πράξης.

Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας Μάικλ Φόργκετ δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις αστυνομικές έρευνες, δηλώνοντας πάντως ότι είναι ασαφές αν αυτές θα οδηγήσουν στη άσκηση ποινικών διώξεων.

Εν τω μεταξύ, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία μεταφορών του Καναδά ανακοίνωσε ότι το τρένο της εταιρείας Montreal Maine & Atlantic Railway είχε περάσει από έλεγχο επιθεώρησης μία μόλις ημέρα πριν το φονικό δυστύχημα, χωρίς να διαπιστωθεί κάποιο τεχνικό πρόβλημα.

Οι αρμόδιοι παράγοντες της υπηρεσίας μεταφορών ανέφεραν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι ο έλεγχος είχε συμπεριλάβει και τα φρένα της αμαξοστοιχίας.

Αυτό αναφέρθηκε καθώς το τρένο, ενώ ήταν σταματημένο σε πόλη κοντά στα σύνορα του Κεμπέκ, άρχισε να κινείται χωρίς οδηγό καθώς δεν λειτούργησε σωστά το σύστημα πέδησης.

Η Υπηρεσία Μεταφορών του Καναδά – ο ρυθμιστικός παράγοντας κίνησης και ασφάλειας των τοπικών σιδηροδρόμων – ανέφερε ότι δεν υπάρχουν κανόνες για τον αριθμό των χειρόφρενων που απαιτούνται για να εξασφαλιστεί η στάθμευση ενός τρένου.

Οπως είπε ο γενικός διευθυντής της ασφάλειας των σιδηροδρόμων Λακ Μπέρντον οι μηχανικοί πρέπει να εκτελούν δοκιμές για να εξασφαλιστεί ότι η αμαξοστοιχία δεν μπορεί να κινηθεί.