Οι αρχές ερευνούν εάν ο θάνατος της μιας από τις δύο μαθήτριες που έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα του Σαν Φρανσίσκο οφειλόταν στην παράσυρσή της από όχημα διάσωσης τη στιγμή που είχε βγει από το αεροσκάφος και έτρεχε για να απομακρυνθεί.

Αυτή την εκδοχή αποκάλυψε ο ιατροδικαστής της Πολιτείας, επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από τον επικεφαλής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στον τόπο του δυστυχήματος.

Ο ιατροδικαστής ανέφερε ότι η αυτοψία-νεκροτομή αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα και από αυτή θα αποδειχθεί εάν ο θάνατος του κοριτσιού προκλήθηκε από κάποιο «δευτερεύον περιστατικό» τη στιγμή που έτρεχε για να γλιτώσει.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η αυτοψία που έκανε το Σάββατο δεν ήταν εμπεριστατωμένη ώστε να του δώσει τη δυνατότητα να διαπιστώσει εάν υπήρχαν εξωτερικά τραύματα στα σώματα των άτυχων μαθητριών.

Οι δυο 16χρονες που έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα ήταν μαθήτριες από την Κίνα που είχαν σχεδιάσει να περάσουν τις διακοπές τους στις ΗΠΑ.

Τι αποκάλυψε ο καταγραφέας πτήσεων

Το πλήρωμα του αεροσκάφους Boeing 777 της εταιρείας Asiana Airlines που συνετρίβη το Σάββατο στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, προσπάθησε να αυξήσει ταχύτητα και να ματαιώσει τη διαδικασία προσγείωσης, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν το αεροσκάφος χτυπήσει με το πίσω μέρος στον προβλήτα που βρίσκεται μπροστά από την πίστα του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον καταγραφέα πτήσεων, που ανέκτησε η Εθνική Ασφάλεια Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).

Η πρόεδρος της αμερικανικής υπηρεσίας Ντέμπορα Χέρσμαν, μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο αεροδρόμιο, είπε ότι δεν υπήρξαν ενδείξεις για τυχόν προβλήματα πριν από την απόφαση των πιλότων να διακόψουν τη διαδικασία προσγείωσης και μόλις 7 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση οι πιλότοι προσπάθησαν να αυξήσουν την ταχύτητα του αεροπλάνου.

Σύμφωνα με την Χέρσμαν τα δεδομένα του καταγραφέα πτήσης δείχνουν ότι το αεροπλάνο ταξίδευε με «σημαντικά χαμηλότερη από την προβλεπόμενη ταχύτητα» για περιπτώσεις προσέγγισης και προσγείωσης σε αεροδρόμιο.

Το πλήρωμα προσπάθησε να ξεκινήσει ένα «go-around» (νέο γύρο προσέγγισης του διαδρόμου), διακόπτοντας τη διαδικασία προσγείωσης και επιταχύνοντας μόλις 1,5 δευτερόλεπτο πριν την συντριβή.

Η Χέρσμαν ανέφερε ότι λίγο πριν από την προσγείωση ήχησε προειδοποιητικό σήμα ενδεχόμενης απώλειας στήριξης του αεροσκάφους, που σχετιζόταν με τη μειωμένη ταχύτητά του.

«Σ’ αυτή την περίπτωση η ενδεικνυόμενη κίνηση είναι η αύξηση της ταχύτητας για την ανάκτηση του ελέγχου του αεροσκάφους», είπε η ίδια.