Διαστάσεις επιδημίας παίρνουν τα πειραγμένα ταξίμετρα, αφού τουλάχιστον 136 οδηγοί ταξί έχουν συλληφθεί από την αρχή του χρόνου στην Αττική να έχουν κάνει παρεμβάσεις ώστε είτε να μην εκδίδονται αποδείξεις είτε να χρεώνουν μεγαλύτερες ταρίφες.

Μόνο στους ελέγχους που έκαναν συνεργεία της Τροχαίας την Παρασκευή και το Σάββατο συνελήφθησαν 46 οδηγοί, ο μεγαλύτερος αριθμός συλλήψεων σε τέτοιου είδους αστυνομική επιχείρηση, μέσα σε ένα μόλις διήμερο. Τη φορά αυτή τα μπλόκα είχαν στηθεί έξω από σταθμούς μετεπιβίβασης (ΚΤΕΛ Κηφισού, σταθμός προαστιακού Ανω Λιοσίων, μετρό Εθνική Αμυνα, σταθμός ΗΣΑΠ Πειραιά), κεντρικά ξενοδοχεία και νοσοκομεία, εμπορικά κέντρα (Μαρούσι, Νίκαια), στις πλατείες Συντάγματος και Κυψέλης και σε κεντρικούς δρόμους σε Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Ηλιούπολη. Διαπιστώθηκε ότι 45 οδηγοί προκαλούσαν με τη χρήση καλωδίου τύπου τηλεφώνου παρεμβολή στην ταμειακή μηχανή προκειμένου να μην εκδίδονται αποδείξεις και δεν προέβαιναν στην έκδοση αποδείξεων. Δύο από αυτούς είχαν τοποθετήσει ειδική συνδεσμολογία με την οποία το ταξίμετρό τους έκλεβε, ενώ ένας ακόμη βρέθηκε να κατέχει πτυσσόμενο μεταλλικό κλομπ. Εις βάρος των ιδιοκτητών ταξί επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 180.000 ευρώ στο πλαίσιο των αυστηρότερων ποινών που θεσπίστηκαν πρόσφατα για τους παραβάτες οδηγούς, αλλά και για τους τεχνικούς που επεμβαίνουν στα ταξίμετρα και τις ταμειακές.

Παρ’ όλ’ αυτά, σε ανάλογους ελέγχους σε κεντρικά σημεία της Αττικής, αστυνομικοί διαπίστωσαν την εφευρετικότητα ταξιτζήδων τους οποίους συνέλαβαν να αποσυνδέουν το ταξίμετρο από την ταμειακή μηχανή ώστε να φοροδιαφεύγουν. Για παράδειγμα, ταξιτζήδες βρέθηκαν να έχουν συνδέσει με ειδική καλωδίωση – ηλεκτρονική πλακέτα (τύπου φορτιστή κινητού) το ταξίμετρο με τηλεχειριστήριο ή να έχουν τοποθετήσει μπουτόν στον λεβιέ των ταχυτήτων, αυξάνοντας κατά βούληση το ποσό που χρέωναν τον επιβάτη. Σε άλλες περιπτώσεις, είχαν συνδέσει με ειδικό καλώδιο τύπου φορτιστή κινητού τηλεφώνου το ταξίμετρο με την υποδοχή του αναπτήρα ή το σταχτοδοχείο του αυτοκινήτου και με τη χρήση μπουτόν διέκοπταν τη σύνδεση με την ταμειακή μηχανή για να μην εκδίδονται αποδείξεις. Για τον ίδιο λόγο άλλοι είχαν αποσυνδέσει πλήρως την ταμειακή από το ταξίμετρο διακόπτοντας την παροχή ρεύματος. Συνηθισμένο τέχνασμα είναι η τοποθέτηση αυτοκόλλητης μαύρης ταινίας πάνω στην οθόνη του ταξιμέτρου και συγκεκριμένα στην ένδειξη όπου αναγράφεται η μονή ή διπλή χρέωση ώστε να αποκρύπτεται η χρήση διπλής ταρίφας. «Είναι σίγουρα κάκιστη και εγκληματική ενέργεια αυτή η πρακτική από συναδέλφους. Σε σχέση, πάντως, με άλλες κοινωνικές ομάδες που κλέβουν οι οδηγοί ταξί που παρανομούν είναι αμελητέα ποσότητα», υποστήριξε μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος. «Εμείς οι ίδιοι ζητήσαμε από το υπουργείο Μεταφορών να επιβάλει αυστηρά πρόστιμα στους παραβάτες, να υποχρεώσει και τον κατασκευαστή του ταξιμέτρου να προχωρήσει στο άμεσο σφράγισμα της ταμειακής μηχανής, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε. Εστω τώρα, ζητάμε εκ νέου να σφραγιστεί η ταμειακή στα ταξί, γιατί τότε κανείς δεν θα μπορεί να κλέβει» πρόσθεσε.