Την άμεση παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με αφορμή το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στη Βόρεια Ελλάδα, όπου παραμένει επί μία εβδομάδα ακάλυπτη η γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία, ζητεί με σημερινή επιστολή της, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ).

Σημειώνεται ότι για το απόγευμα, ενώ υπήρχε προγραμματισμένη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας με εκπρόσωπο της ΝΕΛ, δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω έκτακτης συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

Παρά ταύτα, ο κ. Βαρβιτσιώτης ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου την άμεση επίλυση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με τη συγκεκριμένη γραμμή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας, Αθανάσιος Μπούσιος, συναντήθηκε το βράδυ της Δευτέρας με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ, Γιάννη Αβραντίνη.

Η ΝΕΛ στην επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας, αφού ζητά την παρέμβασή του, αναφέρει ότι, σε καμία περίπτωση δεν έχει δηλώσει αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης γραμμής και ότι ενώ έχει υποβάλει αίτημα στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, με αλλαγές σε συγκεκριμένα δρομολόγια πλοίων για την κάλυψή της, παρά ταύτα, πληροφορίες κάνουν λόγο για παραχώρησή της, σε άλλο πλοίο ανταγωνίστριας εταιρείας.

Η ΝΕΛ δηλώνει, ότι δεν πρόκειται να παραμείνει θεατής, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «μπορεί κάποιοι να έχουν »ραντεβού» με τη Δικαιοσύνη, σε καμία περίπτωση όμως η εταιρεία δεν προτίθεται να έχει ραντεβού με την καταστροφή».

Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου χαρακτηρίζει επίσης ως «συκοφαντικό λιβελογράφημα» τη σημερινή απάντηση- επιστολή του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου κ. Σπιλάνη και θεωρεί ότι ο ίδιος έχει σοβαρότατες ευθύνες για ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα.

Σημειώνεται ότι ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου σε επιστολή του, κάνει λόγο για παραβίαση των αρχών σκοπιμότητας και νομιμότητας από τη ΝΕΛ, με αφορμή τη μη κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής.

Αναφέρει ότι, ενώ έχει καλέσει σε απολογία τον εκπρόσωπο της εταιρείας, όπως προβλέπει η νομοθεσία, για να δώσει εξηγήσεις και να αποφασιστεί αν θα της επιβληθεί πρόστιμο ή θα κηρυχτεί έκπτωτη από τη σύμβαση, τρεις μέρες αργότερα ενημερώνει ότι η διαπραγμάτευση δεν ολοκληρώθηκε και ζητά αλλαγές στα δρομολόγια, τονίζοντας ότι αν δεν γίνουν οι αντικαταστάσεις, θα ευθύνεται η ΓΓ Αιγαίου.

Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου δηλώνει ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει συμβάσεις εκτέλεσης άγονων γραμμών σε Βόρειο και Νότιο Αιγαίο με 6 πλοία της και ήδη από τα προηγούμενα χρόνια έχει δημιουργήσει προβλήματα, αντικαθιστώντας ορισμένα από αυτά με πλοία κατώτερων προσόντων από αυτά που προβλέπει η σύμβαση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες των νησιών.

Παράλληλα, προσθέτει, ότι αυτή τη στιγμή η ΝΕΛ προσπαθεί να εκτελέσει τα δρομολόγια με δύο πλοία λιγότερα, λόγω ζημιών στο Aqua Jewel και την επίσχεση εργασίας από απλήρωτους εργαζόμενους και ταυτόχρονα αδυναμίας επισκευής του πλοίου «Θεόφιλος», λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας.

Ο κ. Σπιλάνης αναφέρει, εξάλλου, ότι τα προβλήματα με τη συγκεκριμένη εταιρεία δεν ξεκίνησαν τώρα, αλλά ταλαιπωρούν τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες των νησιών εδώ και αρκετούς μήνες με συνεχείς βλάβες και ακινησίες των πλοίων της, που οδήγησαν σε πολύωρες καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων.

Δηλώνει, επίσης, ότι την έκπτωση της εταιρείας ζητά το Περιφερειακό Συμβούλιο Βόρειου Αιγαίου, αφού στην τελευταία του συνεδρίαση πήρε απόφαση με την οποία καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να ανακαλέσει την παράταση της παραμονής της συγκεκριμένης εταιρείας στη γραμμή, αφού δεν εξυπηρετεί.