Ο πόλεμος των γαλακτοβιομηχανιών για την επικράτηση στην αμερικανική αγορά του «ελληνικού γιαουρτιού» συνεχίζεται με αυξανόμενη ένταση καθώς πολυεθνικές όπως η Danone και η General Mills διαγκωνίζονται για την εδραίωσή τους στο «εξωτικό προϊόν» την ώρα που ο Χαμντί Ουλουκάγια κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με το «Chobani greek yogurt».
Η εντυπωσιακή πορεία του τουρκοαρμένιου «Τσομπάνη» έχει αναγκάσει τους ανταγωνιστές του στις ΗΠΑ να τον ακολουθήσουν σε μια κούρσα αύξησης της παρουσίας τους στην αγορά γιαουρτιού μέσω της επέκτασης των μονάδων παραγωγής.
Οι Γάλλοι της Danone δυσκολεύονται ακόμη να συνειδητοποιήσουν ότι το 40% της αγοράς του στραγγιστού αλλά και του αρωματισμένου (με γεύσεις φρούτων) γιαουρτιού κατέχει «μια μέχρι πρότινος άγνωστη εταιρεία την οποία δημιούργησε ένας επιχειρηματίας τουρκικής καταγωγής», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε χθεσινό της δημοσίευμα η γαλλική «Λε Μοντ». Το μερίδιο της γαλλικής εταιρείας παραμένει βέβαια το δεύτερο μεγαλύτερο της αγοράς (26%), ωστόσο καταγράφει πτωτική πορεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πολύ περισσότερο ανήσυχοι είναι οι Αμερικανοί της General Mills που, ενώ παίζουν εντός έδρας, έχουν περιοριστεί στην τέταρτη θέση, πίσω και από την ελληνική ΦΑΓΕ.
Ετσι, η Dannon (όπως είναι γνωστή η γαλλική εταιρεία στις ΗΠΑ) σχεδιάζει τώρα τη δημιουργία μιας ακόμη γραμμής παραγωγής σε ένα από τα δύο εργοστάσιά της επί αμερικανικού εδάφους στο Μίνστερ του Οχάιο. Ο οικονομικός διευθυντής της αμερικανικής θυγατρικής Αντουάν Ρεμί εξηγεί μιλώντας στη «Μοντ» ότι απαιτούνται επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων τον χρόνο προκειμένου να διατηρηθεί η πρωτοκαθεδρία της εταιρείας στο γιαούρτι που αποφέρει το 42% των εσόδων της εταιρείας.  Η οικογενειακή επιχείρηση του Ουλουκάγια πουλάει σήμερα σχεδόν 1,5 εκατομμύριο κεσεδάκια γιαουρτιού την εβδομάδα καθώς οι εγκαταστάσεις της στο Αϊνταχο θεωρούνται το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής γιαούρτης στον κόσμο.
Πάντως ο 40χρονος επιχειρηματίας παραδέχτηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg ότι η ΦΑΓΕ όχι μόνο δημιούργησε την αγορά πριν από 15 χρόνια, αλλά παράγει «εξαιρετικό γιαούρτι». Αλλωστε, όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, η εταιρεία του χρησιμοποιεί τρεις μερίδες γάλακτος ανά συσκευασία «ελληνικού γιαουρτιού» αντί τεσσάρων που χρησιμοποιεί η ελληνική εταιρεία.  
Στη Βρετανία. Τον περασμένο μήνα ο πόλεμος του «ελληνικού γιαουρτιού» δόθηκε στα βρετανικά δικαστήρια, όπου είχε προσφύγει η ΦΑΓΕ προκειμένου να προστατεύσει την ονομασία «ελληνικό γιαούρτι». Οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η περιγραφή του προϊόντος ως «greek yogurt» από την αμερικανική εταιρεία Chobani είναι παραπλανητική και κατά συνέπεια θα πρέπει στο εφεξής να χρησιμοποιείται η ονομασία «greek style yogurt» (ελληνικού τύπου γιαούρτι). Το σκεπτικό της δικαίωσης των ελληνικών θέσεων βασίστηκε στο ότι ένα «ελληνικό γιαούρτι» πρέπει να παράγεται στην Ελλάδα. Βέβαια, η απόφαση αφορά αποκλειστικά τη βρετανική αγορά και όχι τις ΗΠΑ.  Καθώς όμως το στραγγιστό γιαούρτι κατακτά εξ αντανακλάσεως και ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Ιταλία και η Γερμανία, ανοίγει ο δρόμος των εξαγωγών για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες  εφόσον εξασφαλίσουν την προστατευόμενη ονομασία προέλευσης του προϊόντος.
Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ