Την αντίδραση του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα προκάλεσε η απόφαση των διοργανωτών της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν» στη Ντόχα, να κρύψουν πίσω από παραβάν δύο γυμνά αγάλματα που δάνεισε η Ελλάδα για τις ανάγκες της έκθεσης.

Πρόκειται για τον Κούρο του Πτώου και τον νεαρό αθλητή από την Ελευσίνα. Με απόφαση του υπουργού τα δύο αγάλματα δεν φιλοξενήθηκαν στην έκθεση στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων στο Κατάρ και επέστρεψαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα.

Η θέα των γυμνών αγαλμάτων θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας. Κυρίως διότι την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, όπως αναφέρθηκε.

Οι διοργανωτές της έκθεσης θέλησαν να καλύψουν τα αγάλματα με μαύρα πέπλα, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε. Η επόμενη λύση, εκείνη του παραβάν, προκάλεσε την αντίδραση του κ. Τζαβάρα, ο οποίος ήταν προσκεκλημένος στα εγκαίνια.