Είναι επιεικώς απαράδεκτο η επιχειρηματικότητα να βλάπτει την εθνική οικονομία. Οταν μάλιστα αυτό συμβαίνει στη μητρόπολη του καπιταλισμού, η υπόθεση γίνεται τουλάχιστον εξοργιστική. Πρόκειται για την περίπτωση της Wal-Mart, η οποία επινόησε μια μέθοδο εξυπηρέτησης των πελατών (και μείωσης του λειτουργικού της κόστους βεβαίως) τόσο έξυπνη που φθάνει να απειλεί την αμερικανική οικονομία.

Οι ιθύνοντες της κορυφαίας σε τζίρο εταιρείας λιανικών πωλήσεων στον κόσμο είχαν τη φαεινή ιδέα να μετατρέψουν τους φυσικούς πελάτες τους σε… ντελίβερι μπόις (και γκερλς) που θα εξυπηρετούν τους κυβερνοπελάτες τους. Οσοι τιμούν, δηλαδή, διά της φυσικής τους παρουσίας τα περίπου 4.000 σουπερμάρκετ Wal-Mart που λειτουργούν στις ΗΠΑ (μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια καταναλωτών) θα έχουν την ευκαιρία να ευεργετηθούν με σημαντικές εκπτώσεις στο ταμείο αν δεχθούν να μεταφέρουν τις σακούλες με τα ψώνια που έχουν παραγγείλει μέσω Ιντερνετ άλλοι πελάτες του καταστήματος. Στο ταμείο ο πελάτης θα δηλώνει το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει και ο ταμίας θα του προτείνει έκπτωση στο λογαριασμό αν δεχθεί να κάνει μια στάση για να παραδώσει τα ψώνια κάποιου άλλου πελάτη.

Ετσι, τα Wal-Mart θα εξοικονομούν σημαντικούς πόρους, καθώς θα απασχολούν λιγότερους υπαλλήλους και θα χρειάζονται λιγότερα φορτηγάκια, λιγότερα καύσιμα κ.λπ. Από την άλλη, όμως, η οικονομία των ΗΠΑ θα χάσει θέσεις εργασίας, θα χάσει έσοδα από εργοδοτικές εισφορές και από φόρους των ντελίβερι μπόις, οι υπηρεσίες διανομής που θα παρέχουν οι πελάτες θα είναι απολύτως αφορολόγητες, ενώ από τις εκπτώσεις στο ταμείο θα χάνονται έσοδα ΦΠΑ.