Εντονο ελληνικό ενδιαφέρον πυροδοτούν οι δραματικές εξελίξεις στις Κυπριακές Αερογραμμές, οι οποίες με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της Κύπρου θα μειώσουν στο μισό προσωπικό, αεροσκάφη και πτητικό έργο.

Οπως ήδη είναι γνωστό, το αίτημα της Aegean Airlines προς την Κομισιόν για την έγκριση εξαγοράς της Olympic Air, μεταξύ άλλων, στηρίχθηκε και στη δυναμική είσοδο των Κυπριακών Αερογραμμών στο εσωτερικό της Ελλάδας και συγκεκριμένα «στην ύπαρξη επαρκούς ανταγωνισμού στις πτήσεις εσωτερικού».

Ωστόσο, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον κυπριακό αερομεταφορέα, η κατάσταση αυτή ανατρέπεται άρδην λόγω της δραστικής συρρίκνωσης της εταιρείας σε αεροσκάφη και προσωπικό και της αναμενόμενης διακοπής των δρομολογίων της στο εσωτερικό της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Κυπριακών Αερογραμμών Σταύρο Σταύρου, τα δέκα αεροσκάφη της εταιρείας θα μειωθούν σε έξι, ενώ από τους περίπου 1.000 εργαζομένους θα μείνουν μόνο 500. Ηδη, η κυπριακή κυβέρνηση αναζητεί τρόπους δανεισμού της εταιρείας από το εξωτερικό, προκειμένου να επιβιώσει τους επόμενους μήνες και στη συνέχεια να πωληθεί ή στη χειρότερη περίπτωση να βάλει λουκέτο.

Σημειώνεται ότι η Κομισιόν έχει ήδη παρατείνει μέχρι τις23 Απριλίου τηνπερίοδο της αρχικής εξέτασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού του αιτήματος της Aegean Airlines να εξαγοράσει την Olympic Air. Ωστόσο, πηγές της ΕΕ ανέφεραν χθες ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη φάση, ενώ η τελική απόφαση της Επιτροπής αναμένεται να εκδοθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2013. Ακόμα, οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προτίθεται να ερευνήσει σε βάθος και τη δεύτερη προσπάθεια της Aegean Airlines να εξαγοράσει την Olympic Air, παρά τις παραχωρήσεις που προσφέρθηκαν από τους ιδιοκτήτες της για να υπάρξει ευνοϊκή απόφαση.

Οπως ήδη έχει γίνει γνωστό, η Aegean προκειμένου να εγκριθεί η εξαγορά υπέβαλε τον περασμένο μήνα στην Κομισιόν προτάσεις για παραχωρήσεις δικαιωμάτων που η ίδια κατέχει σε περιφερειακά αεροδρόμια (κυρίως slots) σε ανταγωνιστές της.