Η ανάπτυξη των ελληνικών λιμανιών στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων - και κυρίως του Πειραιά από τον οποίο διακινείται ήδη το 90% - μπορούν να προσθέσουν στο ΑΕΠ της χώρας 0,4% και να δημιουργήσουν 9.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2015, και 125.000 μέχρι το 2018. 

Οι ρυθμοί ανάπτυξης που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά τρία χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης στην Cosco, είναι σημαντικοί σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας για τα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ).

Συγκεκριμένα, η διακίνηση Ε/Κ στον Πειραιά (ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς) υπερτριπλασιάστηκε την τελευταία τριετία (προσεγγίζοντας τα 2,7 εκατ. TEUs το 2012 από 0,85 εκατ. TEUs το 2010), όταν η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά Μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συντακτών της έρευνας ο Πειραιάς συνεχίζει να έχει μεγάλα περιθώρια για περαιτέρω άνοδο λόγω των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων έναντι των άλλων ανταγωνιστικών λιμανιών που είναι η γεωγραφική θέση του (μικρή απόκλιση από την κεντρική ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει το Σουέζ με το Γιβραλτάρ) καθώς και η συνεχιζόμενη αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού (αύξηση δυναμικότητας κατά 60%), \

Εξάλλου η δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης στην περιοχή του Θριασίου - συνδεδεμένου με το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται θα αναδείξει το λιμάνι του Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο για φορτία Ε/Κ από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη.

Αλλά και το το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει σημαντικό γεωγραφικό πλεονέκτημα το οποίο, με σημαντική αναβάθμιση υποδομών, θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί, αυξάνοντας σημαντικά τη διέλευση Ε/Κ.

Συνεπώς, συνδυάζοντας τις δυνατότητες στους τομείς μεταφόρτωσης και διέλευσης Ε/Κ, η συνολική διακίνηση Ε/Κ από ελληνικά λιμάνια αναμένεται να αυξηθεί σε 4,7 εκατ. TEU το 2015 από 3 εκατ. TEU το 2012.

Η αυξημένη διακίνηση Ε/Κ εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει 0,4% του ΑΕΠ (και 9.000 νέες θέσεις εργασίας) μέχρι το 2015…