Τα πρωτότυπα μοντέλα που παρουσιάζονται στις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτων μοιάζουν πολύ με μαγικά κόλπα. Τα βλέπεις μπροστά σου, μπαίνεις και τα ψηλαφείς, μαθαίνεις τις προδιαγραφές τους, δεν γνωρίζεις όμως ούτε αν λειτουργούν κανονικά ούτε αν προορίζονται να μεταλλαχθούν μελλοντικά σε μοντέλα παραγωγής.

Παρ’ όλα αυτά, δεν νοείται έκθεση αυτοκινήτων χωρίς τέτοια εντυπωσιακά showcars και βέβαια το φετινό Σαλόνι της Γενεύης επιβεβαίωσε τον κανόνα. Η οικονομική στενότητα άλλαξε όμως και εδώ τα δεδομένα και αρκετές μάρκες, όπως οι Renault, Mercedes, BMW και Audi, δεν είχαν στα περίπτερά τους ούτε ένα concept car. Αλλες επέλεξαν τον μέσο δρόμο, δηλαδή παρουσίασαν μελέτες που δεν θα καταλήξουν σε κάποιο μουσείο ή σκοτεινό υπόγειο, αλλά θα κυκλοφορήσουν αργότερα στην τελική τους μορφή στους δρόμους.

Τέτοιες περιπτώσεις είναι για παράδειγμα η Toyota GT-86 Open Concept, το Opel Adam Rocks ή το Citroen Technospace. Η πρώτη είναι εξαιρετικά πιθανόν να σχηματίσει δίδυμο με την κουπέ FT 86, το Adam Rocks θα συμπληρώσει την γκάμα του γερμανικού μίνι με ένα φτηνό «ημικαμπριολέ» με γονίδια εκτός δρόμου, ενώ το Technospace απέχει ελάχιστα από το επόμενο C4 Picasso παραγωγής.

Είναι ξεκάθαρο ότι οι περισσότερες εταιρείες επενδύουν τα χρήματά τους σε ιστορίες με χάπι εντ και όχι σε εξωτικές μελέτες χωρίς προοπτικές παραγωγής. Υπήρχαν πάντως και τέτοιες, όπως η συναρπαστική διασταύρωση super car και crossover του οίκου Giugiarο με την ονομασία Parcours ή το διθέσιο όνειρο Pininfarina Sergio. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις τα χρήματα των εταιρειών δεν πάνε χαμένα, καθώς σφυγμομετρούν με τους πειραματισμούς τους τις αντιδράσεις κοινού και ειδικών για «μελλοντική χρήση».

Η Γενεύη έδωσε επίσης μια νέα διάσταση στα showcars, αφού αρκετοί κατασκευαστές επέλεξαν να παρουσιάσουν πειραματικές μελέτες επαγγελματικών μοντέλων. Ετσι είδαμε την υβριδική μελέτη ενός πικ απ από τη Mitsubishi, ενώ και η Volkswagen παρουσίασε με το e-Co-Motion ένα μικρό βανάκι για επαγγελματική χρήση στην πόλη και με μηδενικές εκπομπές ρύπων χάρη στον ηλεκτροκινητήρα του.