Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει πλέον το πολυσυζητημένο έργο της επέκτασης του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ώς τον Πειραιά, με στόχο να τεθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2015.

Η σύμβαση του έργου – καθυστέρησε εφτά ολόκληρα χρόνια – συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, υπογράφεται σήμερα από τον υπουργό Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία.

Η επέκταση του τραμ προς το λιμάνι του Πειραιά αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά «θρίλερ» των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με την Τραμ ΑΕ, το έργο επρόκειτο να είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2008, ωστόσο αυτό δεν συνέβη αφού δημοτικές Αρχές, εμπορικοί σύλλογοι του Πειραιά, αλλά και το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ έβαζαν συνεχώς εμπόδια στο τραμ, προκρίνοντας την επέκταση του μετρό στον Πειραιά.

Τελικά, ύστερα από έναν πολυετή διαγωνισμό, ο οποίος οδηγήθηκε στις αίθουσες των δικαστηρίων, το υπουργείο Μεταφορών και η Αττικό Μετρό υπογράφουν σήμερα τη σχετική σύμβαση.

Η επέκταση του τραμ συνολικού μήκους 5,4 χλμ. και με 12 στάσεις, θα αρχίζει από τον σταθμό ΗΣΑΠ του Νέου Φαλήρου και θα καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά στην Ακτή Ποσειδώνος.

Σε καθημερινή βάση προβλέπεται να εξυπηρετούνται 35.000 επιβάτες, ενώ η απόσταση από το λιμάνι έως το ΣΕΦ θα καλύπτεται σε μόλις 8 λεπτά.

Παράλληλα με την κατασκευή της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά, η Αττικό Μετρό θα υλοποιήσει ένα σχέδιο εκτεταμένων μονοδρομήσεων στο κέντρο του Πειραιά, καθώς και σημαντικά έργα ανάπλασης σε ελεύθερους χώρους και πλατείες της πόλης, σε συνεργασία με τη δημοτική Αρχή.