Το νέο φορο-λίφτινγκ
2 λεπτά
Νέες μικροβελτιώσεις στο Φορολογικό αποδέχθηκε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών μετά τη χθεσινή σύσκεψη με τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση.
Κερδισμένοι από τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής είναι οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι, όσοι αμείβονται με μπλοκάκι αλλά και είναι μισθωτοί και οι νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Συγκεκριμένα, αυξάνεται το πολυτεκνικό επίδομα από τα 450 στα 500 ευρώ, απαλλάσσονται από το 2013 από το τέλος επιτηδεύματος όσοι αμείβονται με μπλοκάκι αλλά επί της ουσίας είναι μισθωτοί και προβλέπεται ότι κατά τα τρία πρώτα χρόνια της δραστηριότητάς τους θα φορολογούνται με συντελεστή 13% (αντί για 26%) εφόσον το εισόδημά τους δεν υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ.
Αντίθετα, οι επιβαρύνσεις από το τέλος επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες διευρύνονται περαιτέρω, καθώς προβλέπεται διπλασιασμός του τέλους από τα 300 στα 600 ευρώ και για τα υποκαταστήματα.
Παρά τις βελτιώσεις, η χθεσινή σύσκεψη δεν στάθηκε ικανή να γεφυρώσει πλήρως τις διαφορές οι οποίες παραμένουν, κυρίως από την πλευρά της ΔΗΜΑΡ, και αναμένεται να διευθετηθούν σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών. Η ΔΗΜΑΡ επιμένει στη διατήρηση του ανώτατου συντελεστή 45% για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ για μισθωτούς και συνταξιούχους, την καθιέρωση ενδιάμεσου συντελεστή για τη φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών και τη φορολόγηση όλων των εισοδημάτων με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος.














