Ελλάδα

Ράβε ξήλωνε με την κλίμακα

Νew Υork Τimes: Περισσότερο αποτελεσματικό πραγματικό κούρεμα του χρέους
Σχόλια
3 λεπτά
Μία ημέρα ζωής είχε η πρόταση του υπουργείου Οικονομικών για επιβολή συντελεστή 45% σε εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων άνω των 26.000 ευρώ. Η θύελλα αντιδράσεων που προκλήθηκε στους κόλπους της τρικομματικής κυβέρνησης ήταν τέτοιου μεγέθους ώστε το οικονομικό επιτελείο αναγκάστηκε σε βεβιασμένη υπαναχώρηση, επαναφέροντας στο τραπέζι το προηγούμενο σενάριο, που προβλέπει επιβολή του ανώτατου φορολογικού συντελεστή 45% σε εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων άνω των 48.000 ευρώ.
Η επαναφορά της προηγούμενης εκδοχής φορολογικής κλίμακας συνιστά μικρή ανάσα για μισθωτούς και συνταξιούχους της μεσαίας τάξης, παραμένει όμως σαφώς επαχθέστερη για τα μεσαία εισοδήματα σε σχέση με την ισχύουσα σήμερα κλίμακα.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ. Στην πρόταση που αποσύρθηκε, την έκπτωση φόρου των 1.950 ευρώ δικαιούνταν όλοι οι φορολογούμενοι με αποτέλεσμα το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ να διευρύνεται στα 9.000 ευρώ, περιορίζοντας τις δυσθεώρητες επιβαρύνσεις που θα προέκυπταν σε διαφορετική περίπτωση από το «45άρι» στα εισοδήματα άνω τω 26.000 ευρώ.
Στην πρόταση που επανήλθε στο τραπέζι των συζητήσεων με τους κυβερνητικούς εταίρους, η έκπτωση φόρου των 1.950 ευρώ σβήνει για εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ και, πρακτικά, όσοι έχουν υψηλότερο εισόδημα χάνουν εντελώς το αφορολόγητο. Η αντικατάσταση του σταθερού αφορολογήτου από έκπτωση φόρου-λάστιχο ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος δεν είναι τίποτε άλλο από μια έμπνευση κατάργησης του αφορολογήτου για εισοδήματα πάνω από 42.000 ευρώ .
Από την άλλη πλευρά όμως, για χαμηλά εισοδήματα, το αφορολόγητο πρακτικά διευρύνεται από τα 5.000 ευρώ σήμερα στα 9.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, η πρόταση που συζητείται και πάλι προβλέπει συντελεστή 21% για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ, για τα επόμενα 23.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται σε 36% και για εισοδήματα άνω των 48.000 ευρώ επιβάλλεται ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής 45%.  Ολοι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με εισόδημα έως 18.000 ευρώ δικαιούνται σταθερή έκπτωση φόρου 1.950 ευρώ. Για υψηλότερα κλιμάκια η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 50 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος για εισοδήματα έως 29.000 ευρώ και κατά 100 ευρώ ανά 1.000 ευρώ εισοδήματος ώσπου να μηδενιστεί.
Αν ένας φορολογούμενος έχει εισόδημα 26.000 ευρώ, με την προτεινόμενη κλίμακα ο φόρος του προκύπτει ως εξής: για τα πρώτα 25.000 ευρώ με 21% αντιστοιχεί φόρος 5.250 ευρώ.
Στο επόμενο κλιμάκιο, από 25.000 έως 26.000 ευρώ, ο φόρος με συντελεστή 36%, φτάνει τα 360 ευρώ. Ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δικαιούται έκπτωση φόρου 1.950 ευρώ μειωμένη κατά 400 ευρώ, καθώς για τα 8.000 ευρώ από τα 18.000 έως τα 26.000 ευρώ χάνει 50 ευρώ έκπτωσης φόρου για κάθε 1.000 ευρώ ή συνολικά 400 ευρώ. Ετσι η έκπτωση φόρου περιορίζεται στα 1.550 ευρώ και ο συνολικός του φόρος είναι 4.060 ευρώ (5.250+360-1.550). Σε σχέση με την ισχύουσα κλίμακα, για εισόδημα 26.000 ευρώ προκύπτει επιβάρυνση 140 ευρώ και πονοκέφαλος για τον υπολογισμό του φόρου, καθώς η διαδικασία κάθε άλλο παρά απλούστερη είναι.  
Με την προτεινόμενη κλίμακα, σε σχέση με σήμερα προκύπτουν μικρές ελαφρύνσεις για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ και σημαντικές επιβαρύνσεις για υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια. Και οι ελαφρύνσεις στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα θα διαγραφούν στο τέλος, εξαιτίας της κατάργησης των φοροαπαλλαγών.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies