Οικονομία

Δραστικές επιβαρύνσεις για τα χαμηλά κλιμάκια και πολλά παράδοξα

Δραστικές επιβαρύνσεις για τα χαμηλά κλιμάκια και πολλά παράδοξα
Σχόλια
2 λεπτά
οι ελεύθεροι επαγγελματίες από τα εισοδήματα του 2013 θα έχουν διαφορετική κλίμακα φορολογίας εισοδήματος έναντι των μισθωτών και των συνταξιούχων, αν περάσουν τελικά οι προτάσεις που προβλέπουν κατάργηση αφορολογήτου και καθιέρωση μίνι κλίμακας δύο συντελεστών 26% και 33%. Η αιτιολογία του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι επιβάλλεται η καθιέρωση αυστηρότερης κλίμακας μετά την πιστοποιημένη από στατιστικά στοιχεία διαπίστωση ότι ένας στους δύο τα τελευταία χρόνια δηλώνει εισόδημα κάτω από το αφορολόγητο. Το παράδοξο κρύβεται στο αποτέλεσμα. Η εφαρμογή των δύο κλιμάκων οδηγεί πράγματι σε δραστικές επιβαρύνσεις των ελευθέρων επαγγελματιών στα χαμηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια, οι οποίες όμως περιορίζονται και σταδιακά εξαλείφονται όσο αυξάνονται τα δηλωθέντα εισοδήματα, για να φτάσουμε στα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια όπου ο μισθωτός οφείλει περισσότερο φόρο έναντι του ελεύθερου επαγγελματία.
Για παράδειγμα, μισθωτός με εισόδημα 45.000 ευρώ, αν ισχύουν οι προτάσεις αυτές θα κληθεί να πληρώσει φόρο 12.450 ευρώ (+16,14%). Για το ίδιο φορολογητέο εισόδημα ένας ελεύθερος επαγγελματίας οφείλει φόρο 11.700 ή 750 ευρώ λιγότερα από τον μισθωτό. Για τον ελεύθερο επαγγελματία μάλιστα η αύξηση του φόρου που προκύπτει σε σχέση με φέτος είναι χαμηλότερη (+9,1%). Στο υποθετικό παράδειγμα όπου ένας μισθωτός φορολογείται για εισόδημα 100.000 ευρώ η νέα κλίμακα οδηγεί σε φόρο 36.930 ευρώ. Αν, επίσης υποθετικά, ελεύθερος επαγγελματίας δηλώσει φορολογητέο εισόδημα 100.000 ευρώ θα καταβάλει 29.500 ευρώ ή 7.430 λιγότερα από τον μισθωτό.
Σε ό,τι αφορά την κλίμακα για τους ελεύθερους επαγγελματίες, το αφορολόγητο ποσό των 5.000 ευρώ προβλέπεται να καταργηθεί  με μεγάλες επιβαρύνσεις έως και 1.460% στα χαμηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια. Η προτεινόμενη κλίμακα περιλαμβάνει δύο συντελεστές, 26% για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ και 33% για το υπερβάλλον ποσό.
Με την κλίμακα αυτή ελεύθερος επαγγελματίες με φορολογητέο εισόδημα 5.000 ευρώ, που φέτος δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ φόρο, θα κληθεί να πληρώσει 1.300 ευρώ, όταν ένας μισθωτός με το ίδιο εισόδημα θα είναι αφορολόγητος. Οι επιβαρύνσεις φτάνουν ακόμη και τα 2.840 ευρώ για ελεύθερο επαγγελματία με δηλωθέντα εισοδήματα 26.000 ευρώ αλλά, παραδόξως, υπάρχουν ελαφρύνσεις για εισοδήματα που υπερβαίνουν τα 60.000 ευρώ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Ισλανδία Κ21 – Ελλάδα Κ21 1-1: Κοντά στο όνειρο του Euro η Εθνική Ελπίδων – Όλα θα κριθούν στη Λεωφόρο
  2. Αυξημένες κατά 26% οι κυβερνοεπιθέσεις στην Ελλάδα – Ρεκόρ «θυμάτων» από ransomware
  3. Κυριάκος Μητσοτάκης από το Δουβλίνο: «Καμία συμφωνία για την Ουκρανία χωρίς την Ευρώπη στο τραπέζι»

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies