Ελλάδα

Νέα φορολογικά βάρη 1 δισ. ευρώ

Νέα φορολογικά βάρη 1 δισ. ευρώ
Σχόλια
4 λεπτά
Νέα φορολογικά βάρη 1 δισ. ευρώ αποκαλύπτει το προσχέδιο του Μνημονίου στο οποίο περιλαμβάνονται δραστικές αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος για μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Μεγάλοι χαμένοι της επικείμενης φορολογικής μεταρρύθμισης οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι χάνουν το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ και θα φορολογούνται με συντελεστή 26% από το πρώτο ευρώ των κερδών τους και 35% για τα κέρδη άνω των 50.000 ευρώ, μισθωτοί και συνταξιούχοι με παιδιά οι οποίοι χάνουν το έξτρα αφορολόγητο αλλά και σχεδόν το σύνολο των φοροαπαλλαγών που ισχύουν σήμερα και, τέλος, όσοι έχουν εισοδήματα άνω των 25.000 ευρώ οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερο φόρο εξαιτίας των αλλαγών.
Αντίθετα, στους κερδισμένους της φορολογικής μεταρρύθμισης εντάσσονται περίπου ένα εκατομμύριο χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι (με εισοδήματα έως 9.000 ευρώ) οι οποίοι μετά τις αλλαγές δεν θα οφείλουν ούτε ένα ευρώ φόρο εισοδήματος, αλλά και οι επιχειρήσεις οι οποίες θα έχουν μείωση των φορολογικών βαρών σε μια προσπάθεια να δοθεί αναπτυξιακή διάσταση στις αλλαγές.

Μισθωτοί – συνταξιούχοι. Καθιερώνεται νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος χωρίς το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ και με τρεις φορολογικούς συντελεστές, αντί των οκτώ που ισχύουν σήμερα. «Οι αλλαγές θα οδηγήσουν στην εξαίρεση περίπου ενός εκατομμυρίου μισθωτών και συνταξιούχων από την πληρωμή φόρου εισοδήματος», αναφέρεται.
Οπως έχουν γράψει «ΤΑ ΝΕΑ», η νέα κλίμακα για μισθωτούς και συνταξιούχους σχεδιάζεται με τρεις συντελεστές 21% (από το πρώτο ευρώ έως τα 25.000 ευρώ), 36% (για το κλιμάκιο εισοδήματος 25.001 έως 47.000 ευρώ) και 45% για εισόδημα υψηλότερο των 47.001 ευρώ. Σήμερα ο συντελεστής 45% επιβάλλεται σε εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ. Καινοτομία της νέας κλίμακας συνιστά η καθιέρωση συστήματος σταθερής μείωσης φόρου 1.950 ευρώ για όλους τους φορολογουμένους, η οποία σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου ισοδυναμεί με αύξηση του αφορολόγητου ορίου από τα 5.000 στα 9.000 ευρώ.
Για εισοδήματα έως 18.000 ευρώ, η μείωση φόρου των 1.950 ευρώ διατηρείται στο σύνολό της και στη συνέχεια αποδυναμώνεται κατά 50 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος έως τα 29.000 ευρώ και κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος για υψηλότερα ποσά. Ετσι, μηδενίζεται στο επίπεδο εισοδήματος των 43.000 ευρώ.
Πρακτικό αποτέλεσμα της νέας κλίμακας είναι μειώσεις φόρου έως και 400 ευρώ για μισθωτούς και συνταξιούχους με εισοδήματα έως 25.000 ευρώ και επιβαρύνσεις για υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια που προσεγγίζουν ακόμα και τα 2.000 ευρώ για εισοδήματα που ξεπερνούν τα 45.000 ευρώ.
Για εισοδήματα άνω των 18.000 ευρώ η έκπτωση φόρου θα μειώνεται κατά 50 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι το επίπεδο των 29.000 ευρώ, ενώ για εισοδήματα πάνω από 29.000 ευρώ η έκπτωση φόρου θα μειώνεται περαιτέρω κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι να μηδενιστεί στο επίπεδο εισοδήματος των 43.000 ευρώ.

Φοροαπαλλαγές. Με εξαίρεση τις μειώσεις φόρου 10% που προβλέπονται σήμερα για ιατρικά έξοδα, νοσήλια και διατροφή μεταξύ πρώην συζύγων, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να ξεχάσουν κάθε άλλη φοροαπαλλαγή, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων από τόκους στεγαστικών δανείων. Το Μνημόνιο προδιαγράφει την κατάργηση της πλειονότητας των φοροαπαλλαγών, όπως άλλωστε και του έξτρα αφορολογήτου για όσους έχουν παιδιά. Οι επιβαρύνσεις που θα προκύψουν είναι σαρωτικές. Το μόνο «θετικό» είναι πως, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών κατάφερε να αποκρούσει τις πιέσεις της τρόικας για αναδρομική εφαρμογή των συγκεκριμένων αλλαγών από τα εισοδήματα του 2012 και θα ισχύσουν από τα εισοδήματα του 2013.
Ελεύθεροι επαγγελματίες. Το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ καταργείται και καθιερώνεται μίνι κλίμακα με δύο συντελεστές, 26% από το πρώτο ευρώ κερδών έως και το όριο των 50.000 ευρώ και 35% για υψηλότερα κέρδη.
Η κατάργηση του αφορολογήτου των 5.000 ευρώ εκτιμάται στο Μνημόνιο ότι θα αποφέρει σημαντικά έσοδα, «δεδομένου ότι ένας στους δύο ελεύθερους επαγγελματίες δηλώνουν εισόδημα κάτω των 5.000 ευρώ». Με συντελεστή 26%, ο ελεύθερος επαγγελματίας του πεντοχίλιαρου θα κληθεί να πληρώσει φόρο 1.300 ευρώ.

Φορολογία επιχειρήσεων. Οι επιβαρύνσεις μειώνονται καθώς προβλέπεται συντελεστής φορολόγησης των μη διανεμόμενων κερδών 26% και φόρος 10% στα μερίσματα που οδηγεί σε μέση επιβάρυνση 33,4% από 40% σήμερα (20% + 25%).

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Πιερρακάκης: Η Ελλάδα περνά σε νέα εποχή επενδύσεων – Στόχος η προσέλκυση διεθνών κεφαλαίων
  2. Ζελένσκι προς Ευρώπη: «Προσοχή» στις συνομιλίες Τραμπ – Πούτιν για τη νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας
  3. Βρετανία: Ένοχοι για κατασκοπεία υπέρ του Ιράν δύο Ιρανοί – Η πρώτη δίκη βάσει του νόμου για την Εθνική Ασφάλεια

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies