Με την προοπτική να διατηρήσει όλα εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που του επέτρεψαν να διακριθεί στο πρόσφατο παρελθόν και ταυτόχρονα να προσφέρει την πρακτικότητα ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback, το Leon επιστρέφει πιο ώριμο από ποτέ. Εχοντας περάσει στην τρίτη πλέον γενιά της, η δημοφιλέστατη πρόταση της Seat έχει να παρουσιάσει αυξημένες διαστάσεις καθώς και μία σειρά από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζουν την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με την υπερτροφοδότηση. Αναλυτικότερα, το νέο Leon έχει αυξήσει το συνολικό μήκους του κατά πέντε εκατοστά, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο χώρος των αποσκευών, ο όγκος του οποίου αυξήθηκε από τα 340 στα 380 λίτρα.

Χάρη στην υιοθέτηση προηγμένων κατασκευαστικών μεθόδων και στην εκτεταμένη χρήση υλικών χαμηλού βάρους, το νέο Leon είναι ελαφρύτερο κατά 90 κιλά σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που μεταξύ άλλων έχει περιορίσει και την κατανάλωση καυσίμου. Δύο κινητήρες diesel (1,6 λίτρων με 90 ή 105 ίππους και 2 λίτρων με 110 ή 184 ίππους) και τρεις κινητήρες βενζίνης (1,2 λίτρων με 86 ή 105 ίππους, 1,4 λίτρων με 122 ίππους και 1,8 λίτρων με 180 ίππους) διαμορφώνουν την γκάμα εκδόσεων της τρίτης γενιάς του ισπανικού μικρομεσαίου. Ανάλογα με την έκδοση, το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων ή εναλλακτικά από μία ημιαυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (DSG). Αποκλειστικό προνόμιο των ισχυρότερων συνδυασμών (ισχύς άνω των 150 ίππων) θα αποτελέσει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (υπό κανονικές συνθήκες οι πίσω τροχοί θα συνδέονται με ημιάκαμπτο άξονα), ενώ στην έκδοση FR ο οδηγός θα έχει την πολυτέλεια επιλογής ενός εκ των τριών προγραμμάτων οδήγησης.