Την ονόμασαν baby Mercedes. Το επίσημο όνομά της ήταν 190 Ε.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1982 και αποτέλεσε τον προπομπό της C-Class.

Στις καινοτομίες του νέου μοντέλου ήταν η σπορ σχεδίασή του – αρκετά πρωτοποριακή για την εποχή της, που ξέφευγε από τα κλασικά σχέδια της γερμανικής φίρμας στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων -, αλλά και η βελτιωμένη αεροδυναμική του, που κατέστησαν το συγκεκριμένο μοντέλο ιδιαίτερα οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Στα νέα στοιχεία του μοντέλου ήταν και ο προαιρετικός αερόσακος, ο οποίος ενίσχυε ακόμη περισσότερο την παθητική ασφάλεια του μοντέλου. Η γκάμα της… μικρής Mercedes ενισχύθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από την ντίζελ εκδοχή, ενώ αργότερα τα μοτέρ ήταν δεκαεξαβάλβιδα.

Οι αναρτήσεις ήταν πολλαπλών συνδέσμων, ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ενεργητική ασφάλεια του γερμανικού μοντέλου.

Τα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς του ήταν εφάμιλλα – σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα – με αυτά της S-Class. Το μοτέρ της βασικής έκδοσης της 190 Ε ήταν δύο λίτρων με 122 ίππους. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 190 χλμ./ώρα. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1982 και η εμπορική του καριέρα σταμάτησε το 1993. Συνολικά παρήχθησαν 638.000 μοντέλα.