Σε χρυσοφόρα πηγή αναδεικνύεται το Mini για την BMW. Μπορεί στο όνομα να είναι «μικρό», όμως η εμπορική επιτυχία του οχήματος είναι εντυπωσιακή ακόμη και για τους κατασκευαστές του. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει τώρα να αυξήσει την γκάμα των Mini σε 10 διαφορετικά μοντέλα καθώς το όνομα και μόνο αρκεί για να δώσει «υπεραξία» σε κάθε νέο όχημα. Για τη νέα επένδυση θα δαπανηθούν 250 εκατ. στερλίνες (315 εκατ. ευρώ), ενώ στο τριετές πλάνο περιλαμβάνεται και η πιθανή επέκταση των μονάδων κατασκευής εκτός βρετανικών συνόρων.

Το εμβληματικό μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κατασκευάζεται αποκλειστικά σε εργοστάσια της Αγγλίας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα μοντέλα Mini σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 7% στο πρώτο τρίμηνο του έτους αγγίζοντας τα 152.000 οχήματα.

Η αυξημένη ζήτηση αναγκάζει τους ανθρώπους της BMW να αναζητήσουν νέες μονάδες συναρμολόγησης.

Πού θα κατασκευάζονται. Οι εγκαταστάσεις της Nedcar, της ολλανδικής θυγατρικής της Mitsubishi, πιθανόν να είναι αυτές που θα κατασκευάσουν από το 2013 τα νέα μοντέλα Mini. Αλλωστε η ιαπωνική εταιρεία που κατασκευάζει εκεί το Colt και άλλα μικρομεσαία μοντέλα σχεδιάζει τη διακοπή παραγωγής δικών της μοντέλων έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

«Η Οξφόρδη θα παραμείνει το σπίτι και η καρδιά του Mini», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η γερμανική εταιρεία καθησυχάζοντας τους εργαζομένους των αγγλικών εργοστασίων. Για τον ίδιο λόγο η παρουσίαση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος ανάπτυξης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνοδεύτηκε από επίσκεψη του βρετανού υπουργού Επιχειρήσεων Βινς Κέιμπλ στο μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής του μοντέλου στην Οξφόρδη.

Αλλωστε ο διευθυντής παραγωγής Mini και Rolls Royce (που έχουν περάσει από το 2000 στον όμιλο BMW) Χάραλντ Κρούγκερ σημείωσε ότι τα σχέδια ανάπτυξης του συγκεκριμένου μοντέλου αρκούν για να διασφαλίσουν τις 5.500 θέσεις εργασίας όσων απασχολούνται στην κατασκευή του Mini.

Συνολικά η BMW απασχολεί 18.000 εργαζομένους σε μονάδες παραγωγής και συνεργαζόμενους προμηθευτές επί βρετανικού εδάφους.

Στο τέλος του έτους. Τα τελευταία 12 χρόνια που η παραγωγή του Mini έχει περάσει από τη Rover στον γερμανικό όμιλο, η BMW έχει δαπανήσει 1,75 δισ. στερλίνες (2,2 δισ. ευρώ) για την παραγωγή και προώθηση της σύγχρονης εκδοχής του θρυλικού Mini Cooper. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά έξι διαφορετικές εκδόσεις Mini, ενώ το έβδομο μέλος της οικογένειας αναμένεται στο τέλος του έτους. Τον περασμένο Ιανουάριο παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο Mini, το οποίο διαθέτει μόλις δύο (και όχι τέσσερα) καθίσματα προκειμένου να μειωθεί το βάρος του αμαξώματος και να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας του οχήματος.

Απάντηση στη Mercedes. Στην πραγματικότητα η BMW απαντά ευθέως στην πρόκληση της Mercedes, η οποία προανήγγειλε πρόσφατα την παραγωγή 10 νέων μοντέλων τόσο στη μικρή (Α Class) όσο και στη μεσαία (B Class) κατηγορία έως το 2015. Ωστόσο ο εγχώριος ανταγωνισμός για την BMW είναι διπλός καθώς η Audi (θυγατρική του ομίλου VW) έχει βάλει στόχο την κατάκτηση της πρωτοκαθεδρίας ανάμεσα στις τρεις γερμανικές βιομηχανίες σπορ οχημάτων.