Με τις εμπνεύσεις του ευελπιστεί να προκαλέσει τη σύγκρουση δύο κόσμων της μουσικής: της κλασικής και της ηλεκτρονικής. Ο παππούς του, από τις εμβληματικές φιγούρες της κλασικής μουσικής, έδωσε κοντσέρτα σε επιβλητικές πολυτελείς αίθουσες συναυλιών για επιφανείς της εποχής του. Εκείνος πάλι επιλέγει να παρουσιάσει τις μουσικές εμπνεύσεις του σε αντεργκράουντ χώρους. Οπως και να ‘χει, ο εγγονός του Σεργκέι Προκόφιεφ, ο αγγλοτραφής Γκάμπριελ, συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση.

Μένει σε λοφτ με θέα τους βρώμικους δρόμους του ανατολικού Λονδίνου. Ο χώρος μέσα στην ακαταστασία. Ανάμεσα στα συνθεσάιζερ, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, άλλα μουσικά όργανα και στα δεκάδες μέτρα καλωδίων που σέρνονται στο πάτωμα είναι σκόρπια κάποια ρούχα. «Οι προηγούμενοι ενοικιαστές έκαναν λαθρεμπόριο και το ‘σκασαν αφήνοντας πίσω τους ρούχα παντού».

Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε οργασμό παραγωγικότητας. Ετοιμάζει ένα κοντσέρτο για… πικ απ, γκρανκάσα (ή μπάσο τύμπανο) και ορχήστρα. Αναγνωρίζει πως υπάρχει αντίφαση στο εγχείρημα. «Είναι πράγματι μια διεστραμμένη ιδέα, αλλά σκέφτηκα πως έχω επιτυχία στην γκρανκάσα. Επομένως, τι θα μπορούσα να κάνω που να είναι ασυνήθιστο; Μου κέντρισε το ενδιαφέρον η γκρανκάσα διότι την ακούς παντού στις μέρες μας. Ιδιαίτερα στην ελεκτρόνικα, τη χιπ χοπ, τη χορευτική μουσική. Αποφάσισα λοιπόν πως αυτός ο ευρέως διαδεδομένος ήχος αξίζει μια συναυλία».

Το έργο που έχει συνθέσει, κράμα κλασικής μουσικής και ελεκτρόνικα, θα παρουσιαστεί επισήμως στις 3 Μαρτίου στο φεστιβάλ Reverb στο Roundhouse του βόρειου Λονδίνου.

Ο Γκάμπριελ Προκόφιεφ μιλά με ενθουσιασμό για τα αποκαλυπτήρια της ψυχής τής γκρανκάσας. Για χρόνια ήταν ο πρωτοπόρος που εισήγαγε την κλασική μουσική σε αμφιλεγόμενους χώρους, συχνά μάλιστα σε νάιτ κλαμπ. Ομως το τωρινό σχέδιό του είναι ακόμα πιο τολμηρό. «Είναι ένα κλαμπ, το XOYO, κοντά στην Ολντ Στριτ.

Προηγουμένως ήταν υπόγειο γκαράζ αυτοκινήτων και μπορεί να χωρέσει 500 άτομα. Εκεί θα δώσω σειρά συναυλιών, αρχίζοντας με απολύτως κλασική μουσική για να το γυρίσω στη χορευτική και να ολοκληρώσω με πρόγραμμα DJ. Είναι ένα δίωρο πρόγραμμα από τον κλασικό μινιμαλισμό στον μινιμαλισμό της ελεκτρόνικα».

Αναπόφευκτα τον συσχετίζουν με τον διάσημο παππού του. «Ολο και περισσότερο το πιστεύω κι εγώ. Και με την απόσταση δύο γενεών νομίζω πως έχω παρόμοια με εκείνον προσέγγιση στη σύνθεση, ακόμα και όταν είναι λοξή. Ειδικότερα για το κοντσέρτο για γκρανκάσα, μου προέκυψε από κάτι ιδέες οι οποίες ήταν πολύ… προκοφιευφυέστατες. Γιατί ο παππούς ήταν σοβαρός, ήταν όμως και πολύ χιπ!».