Σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια αγορά της κρουαζιέρας βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία, με μέσο προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησης για το 2012 στο 5,6% και με ένα σύνολο διακινηθέντων επιβατών 2,3 εκατομμύρια, το ναυάγιο του «Costa Concordia» προκάλεσε ανησυχία και φόβο για πιθανό πάγωμα των σημερινών ρυθμών ανάπτυξης της εν λόγω αγοράς. Πολύ δε περισσότερο όταν η πλειονότητα των κρατήσεων για κρουαζιέρες κατά τους θερινούς μήνες γίνεται το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου.

Μιας αγοράς που ο τζίρος της για το τρέχον έτος προβλέπεται να προσεγγίσει τα 34 εκατ. ευρώ.

Στελέχη της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας εκτιμούν ότι το ναυάγιο δεν θα έχει δραματικές επιπτώσεις στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας και ειδικά αυτήν της Μεσογείου όπου διακινείται το μισό σχεδόν των επιβατών, και συγκεκριμένα περί τα 9 εκατομμύρια τουρίστες.

Εκτιμάται ότι και η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά, που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς εφέτος, δεν θα ανακοπεί. Το έτος 2011 προσέγγισαν στο λιμάνι του Πειραιά 936 κρουαζιερόπλοια έναντι 823 του έτους 2010, ενώ οι αντίστοιχοι επιβάτες ήταν για μεν το έτος 2011 2,5 εκατομμύρια έναντι 1,86 εκατομμυρίων το έτος 2010, ήτοι υπήρξε αύξηση επιβατών κατά 35% περίπου.

Από αυτούς τους επιβάτες οι 455.000 ήταν επιβιβαζόμενοι και αποβιβαζόμενοι στον Πειραιά ενώ οι υπόλοιποι ήταν διερχόμενοι.

Σε πρώτη φάση πάντως το ναυάγιο στα ανοικτά της Τοσκάνης δεν μπορεί παρά να φέρει ένα πρώτο άμεσο πλήγμα στη λεγόμενη χειμερινή κρουαζιέρα, η οποία τελευταία άρχισε να κερδίζει σημαντικό έδαφος, γεγονός που φαίνεται και από την πριν από μερικές εβδομάδες άφιξη στον Πειραιά του κρουαζιερόπλοιου «Magnifica», το οποίο μετέφερε 3.200 επιβάτες και εγκαινίασε έτσι την εφετινή αγορά κρουαζιέρας στην Ελλάδα.