Είναι μια μάχη ανάμεσα στη μουσική ροκ και την ποπ αρτ, ένας νομικός αγώνας που φέρνει αντιμέτωπους τους μουσικούς του συγκροτήματος Velvet Underground και το Ιδρυμα Αντι Γουόρχολ. Το αντικείμενο του πόθου είναι η εικόνα μιας μπανάνας. Η οποία έχει την υπογραφή του πολυσχιδούς καλλιτέχνη αλλά διακόσμησε το πιο διάσημο άλμπουμ του συγκροτήματος. Η μάχη της μπανάνας άρχισε αυτήν την εβδομάδα όταν ο Λου Ριντ και ο Τζον Κέιλ, αρχηγοί των Velvet Underground, κατέθεσαν μήνυση εναντίον του Ιδρύματος. Οι δυο μουσικοί υποστηρίζουν ότι η μπανάνα έχει γίνει το σήμα κατατεθέν του συγκροτήματος, «ένα πραγματικό σύμβολο». Οι γερο-ρόκερ άκουσαν έντρομοι τον περασμένο χρόνο ότι το Ιδρυμα ετοιμαζόταν να παραχωρήσει τα δικαιώματα της χρήσης της εικόνας στην Apple για τις τηλεφωνικές συσκευές iPhone και τις ταμπλέτες iPad. Γι’ αυτούς, όμως, η μπανάνα «συμβολίζει το συγκρότημα και το σύνολο της δουλειά τους», ενώ κατηγορούν το Ιδρυμα Γουόρχολ ότι «εκμεταλλεύεται τη βαθιά και διαδεδομένη αγάπη» του κόσμου για τους Velvet Underground. Το συγκρότημα και ο γκουρού της ποπ αρτ είχαν συνεργαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Ο Γουόρχολ εργαζόταν τότε ως μάνατζερ των Velvet Underground. Ο ίδιος έπεισε τα μέλη του να συνεργαστούν με τη γερμανίδα τραγουδίστρια Νίκο και σχεδίασε την μπανάνα για το εξώφυλλο του δίσκου που προέκυψε. Οι προσδοκίες δεν επαληθεύτηκαν. Το άλμπουμ πούλησε μόλις 10.000 δίσκους όταν κυκλοφόρησε. Αργότερα, όμως, ο μουσικός Μπράιαν Ινο θα έλεγε ότι ο «καθένας από αυτούς που το αγόρασε, έφτιαξε ένα συγκρότημα»… Και το 2003, το περιοδικό «Rolling Stone» θα ανακήρυσσε το άλμπουμ ως το 13ο καλύτερο όλων των εποχών.