Πρώτα θα ολοκληρώνονται οι περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές-κυκλοφοριακές μελέτες ανά περιοχή και στη συνέχεια, βάσει των μελετών αυτών, θα αποφασίζεται ο αριθμός των ταξί που θα δραστηριοποιούνται σε κάθε πόλη.

Αυτό θα προβλέπει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, που επεξεργάζεται ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της εβδομάδας και να τεθεί αμέσως σε δημόσια διαβούλευση.

Οπως έχει δεσμευτεί ο κ. Βορίδης, το σχέδιο θα συζητηθεί όχι μόνο με τους ιδιοκτήτες ταξί, αλλά και με την τρόικα και τα υπόλοιπα κόμματα, ενώ ο αριθμός των νέων αδειών που θα εκδοθούν θα προκύψει από τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών που θα προηγηθούν των όποιων αποφάσεων. «Υπάρχει μια πολύ μεγάλη διαφορά από το νομοσχέδιο του κ. Ραγκούση, το οποίο προέβλεπε να δοθούν πρώτα νέες άδειες – περίπου στο 30% των σημερινών – και στη συνέχεια συνέδεε την περαιτέρω χορήγηση αδειών με τη δημιουργία κάποιας επιτροπής, η οποία θα αξιολογούσε τις επιπτώσεις αυτού του ανοίγματος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης.

Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος. Πάντως, το νομοσχέδιο θα κινείται στον άξονα του προεδρικού διατάγματος που είχε συντάξει

ο Δ. Ρέππας, όπως είχε σημειώσει την περασμένη εβδομάδα και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης.

ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. Οι βασικές ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, θα προβλέπουν:

– Την άρση της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών ταξί, η οποία προκύπτει από το Μνημόνιο.

– Την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί με βάση όσα ορίζει ο νόμος 3919 για τα κλειστά επαγγέλματα.

– Την πληρωμή εφάπαξ εισφοράς για την απόκτηση της νέας άδειας, που θα αντιστοιχεί στο πραγματικό διοικητικό κόστος για την έκδοσή της.

Παράλληλα, εξετάζεται μία άδεια ταξί να μπορεί να μεταβιβάζεται σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου βαθμού.