Εφτασε λοιπόν η στιγμή να κάνουμε ταμείο για το 2011 και στον τομέα της αυτοκίνησης. Ο προηγούμενος χρόνος θα περάσει, κατά την προσωπική μου άποψη, ως ένας από τους καλύτερους στην ιστορία του αυτοκινήτου παρότι δεν προκάλεσε σεισμικές δονήσεις. Προωθήθηκαν όμως νέες τεχνολογίες σε μαζική βάση και τα τμήματα εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών ξύπνησαν επιτέλους από τον λήθαργο των προηγούμενων ετών, όταν εφαρμόζονταν καινοτομίες με το σταγονόμετρο και οι εξελίξεις σημειώνονταν σε ρυθμούς ρελαντί.

Βεβαίως και έγιναν αρκετά βήματα από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 έως σήμερα, οπότε αναβαθμίστηκαν σημαντικά η άνεση και η ασφάλεια των αυτοκινήτων μας. Ελειψε όμως ένα δυνατό «κλικ», κάτι που βιώσαμε επανειλημμένα το 2011, όπου – για παράδειγμα – εξαπλώθηκε η τάση του Downsizing για μικρούς και οικονομικούς κινητήρες υψηλής απόδοσης σχεδόν σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ανατροπή της εξίσωσης «μεγάλη ισχύς = υψηλή κατανάλωση» αποτελεί από μόνη της μια κρυφή επανάσταση, ας αναλογιστούμε μόνον ότι η νέα Mercedes SL απαιτεί 29% λιγότερη βενζίνη από την προηγούμενη, αν και μοιάζει με χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα παραγεμισμένη με υπερμοντέρνα συστήματα.

Τη χρονιά που πέρασε, είδαμε να γίνονται τα αυτοκίνητά μας ακόμη «εξυπνότερα», να διακόπτεται αυτόματα η λειτουργία κυκλωμάτων και μηχανικών μερών όταν δεν χρειάζονται και να εφαρμόζονται τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας σε εξαρτήματα, όπως π.χ. το δυναμό, το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού, ο κλιματισμός κ.λπ.

Πιστεύω ότι το 2011 αυτοπροσδιορίστηκε εκ νέου η αυτοκινητοβιομηχανία και όσον αφορά τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων, ο οποίος έγινε πολύ πιο φρέσκος συγκριτικά με το παρελθόν όταν επικρατούσε η φιλοσοφία του ουδέτερου και εν πολλοίς απρόσωπου ντιζάιν.

Οι κατασκευαστές δεν δίστασαν μάλιστα να προικίσουν με τολμηρές γραμμές νέα καινοτόμα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπως τα ηλεκτρικά Chevrolet Volt και Opel Ampera. Εξίσου συναρπαστικό αναμένεται και το 2012. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!