Ουρές κάνουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων στις ΔΟΥ προκειμένου να γλιτώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, καθώς η κατάθεση πινακίδων φέτος πρέπει να γίνει πριν από το τέλους του χρόνου.
Το δρομάκι έξω από τη Β' ΔΟΥ Περιστερίου είχε γεμίσει καυσαέριο. Η χειμωνιάτικη βροχή είχε βγάλει στις γειτονιές περισσότερους οδηγούς. Ο καθένας είχε και το αυτοκίνητό του, σαν να κουβαλάει την ομπρέλα του. Ηταν η τελευταία μέρα που το λευκό Opel Corsa, μοντέλο του '99 θα πραγματοποιούσε δρομολόγια. Η ιδιοκτήτριά του είχε αποφασίσει να καταθέσει τις πινακίδες του για να γλιτώσει από φόρους και έξοδα μετακίνησης. Δεν ήταν η μόνη.
Οι πινακίδες Ι.Χ. που κατατέθηκαν στη Θεσσαλονίκη από τις αρχές του χρόνου ξεπερνούν τις 6.000. Στα Χανιά πάνω από 1.100 πολίτες έχουν ακινητοποιήσει με τον ίδιο τρόπο τα αυτοκίνητά τους και στις ΔΟΥ Ιωαννίνων οι καταθέσεις πινακίδων αυξήθηκαν φέτος κατά 25% σε σύγκριση με πέρσι. Παρόμοια εικόνα στην Κω και στη Μυτιλήνη, όπου διπλασιάστηκε ο αριθμός των πινακίδων που παρέλαβαν οι εφοριακοί.
Η οικονομική κρίση πέρα από μισθούς και εργασιακές σχέσεις φαίνεται ότι ανατρέπει και τη σχέση αρκετών Ελλήνων με το αυτοκίνητό τους. Υπερβολικές αγορές του χτες γίνονται σήμερα περιττά έξοδα σε ελλειμματικούς οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Οχήματα πολυτελείας μένουν σταθμευμένα στα γκαράζ, οικογένειες που είχαν από ένα Ι.Χ. για κάθε μέλος μοιράζονται πλέον τιμόνι και δρομολόγια, ενώ ελεύθεροι επαγγελματίες επιλέγουν τα αυτοκίνητα της δουλειάς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Φέτος όμως, εφοριακοί αναφέρουν πως βλέπουν για πρώτη φορά όλο και περισσότερους πολίτες να καταθέτουν τις πινακίδες του μοναδικού αυτοκινήτου τους. Πέρσι, σε όλη την Ελλάδα είχαν ακινητοποιηθεί 160.000 Ι.Χ.
Την περασμένη Πέμπτη στη Β' ΔΟΥ Περιστερίου μέχρι το κλείσιμο της υπηρεσίας κατέφθαναν οδηγοί με πινακίδες στα χέρια. Ενας είχε αποφασίσει να ακινητοποιήσει το τζιπ του. Το είχε αγοράσει, όπως είπε, προς 54.000 ευρώ πριν από μια επταετία. Σήμερα το πουλά προς 7.000 ευρώ, αλλά δεν βρίσκει ενδιαφερόμενο. Να το κυκλοφορήσει στον δρόμο δεν τον συμφέρει. Τα 3.600 κυβικά του κοστίζουν 1.100 ευρώ σε τέλη, γι' αυτό θα βολευτεί με το επαγγελματικό του όχημα: ένα φορτηγάκι με ξεθωριασμένο χρώμα. Στην ίδια ουρά με τον ιδιοκτήτη του τζιπ περίμενε ο συνταξιούχος Ησαΐας Πασμανίδης. Είχε φέρει την πινακίδα του Opel Corsa της κόρης του. Το αμάξι είχε μόλις ξεπεράσει τη δεκαετία, αλλά τα 240 ευρώ για τα τέλη ήταν ένα έξοδο που δεν άντεχε η οικογένεια. «Αν καταφέρει η κόρη μου μαζί με τον σύζυγό της να σταθεί καλύτερα οικονομικά, τότε θα πάρουμε πίσω τις πινακίδες», είπε.

Στη Θεσσαλονίκη υπάλληλοι των εφοριών αναμένουν ακόμα μεγαλύτερο κύμα προσελεύσεων αυτή την εβδομάδα, πριν από το τέλος του χρόνου. Εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός των πινακίδων μπορεί να φτάσει στα επίπεδα του 2009, όταν περισσότεροι από 15.000 πολίτες επέλεξαν να δηλώσουν προσωρινή ακινησίας του αυτοκινήτου τους από το να πληρώσουν τα αυξημένα τότε πράσινα τέλη κυκλοφορίας. Σε μεγάλες ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης ο αριθμός των πινακίδων που έχουν ήδη κατατεθεί είναι κατά περιπτώσεις υπερδιπλάσιος σε σχέση με αυτόν του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής χρονιάς - φαινόμενο που παρατηρείται ακόμα και σε περιοχές με υψηλό βιοτικό επίπεδο, όπως στην Καλαμαριά. Εκεί έχουν κατατεθεί περισσότερες από 900 πινακίδες, αριθμός αυξημένος σχεδόν κατά 100% σε σύγκριση με το 2010.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από