«Το πρόγραμμα θα φέρει μια σοβαρή αντιμετώπιση στην ενορχήστρωση και στην εκτέλεση του ρεμπέτικου, του σμυρναίικου και του έντεχνου τραγουδιού. Και, πάνω απ’ όλα, όχι μια μουσειακή αναπαράσταση των ρεμπέτικων πάλκων» σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο σκηνοθέτης και στιχουργός Κώστας Φέρρης που επιμελείται την παράσταση «Ασπρα μούρα μαύρα μούρα». Ο δημιουργός της ταινίας «Ρεμπέτικο» παραμένει συνεπής και προσηλωμένος στην υπόθεση της αναβίωσης των ρεμπέτικων τραγουδιών. Μια υπόθεση που σήμερα μοιάζει κερδισμένη και κυρίαρχη, όμως έχει μακρά ιστορία και πέρασε από πολλά κύματα. Αρχισε μάλιστα στις αρχές του 1970 με τη Ρεμπέτικη Κομπανία και κορυφώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με τις υπόλοιπες κομπανίες και βέβαια την πιο εμβληματική στιγμή το 1983: την ταινία «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη, με το κλασικό σάουντρακ των Ξαρχάκου – Γκάτσου που άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα.

Σήμερα, ο σκηνοθέτης και στιχουργός – δέκα χρόνια από την ίδρυση του μουσικού συγκροτήματος Το Καφέ Αμάν – «ξαναχτυπά» στην ίδια αισθητική και μουσική γραμμή. Η παράσταση στη Μουσική Σκηνή Εννέα Ογδοα βέβαια δεν θα εξαντλείται στην επανεκτέλεση ρεμπέτικων επιτυχιών αλλά θα διανθίζεται και από τα σατιρικά νούμερα του ηθοποιού Μιχάλη Μητρούση που θα καυτηριάζουν την κρίση και την εποχή. «Είναι δυνατόν να κάνεις κάτι σήμερα χωρίς σάτιρα;» μας λέει ο Κώστας Φέρρης.

Το συγκρότημα – γνωστό και από την εκπομπή «Ονείρου Ελλάς» της ΕΤ3, σε μουσική διεύθυνση της Θέσιας Παναγιώτου – αποτελούν η Θεοδοσία Στίγκα, ο Μάνος Κουτσαγγελίδης, η Αντζελα Ορφανού και ο Θανάσης Ζερλεντές.

Δ.Ν.Μ.