Η επίθεση εναντίον των διαδηλωτών τροφοδοτεί την αυξανόμενη απογοήτευση, επισημαίνει η βρετανική «Γκάρντιαν». H οικονομική στρατηγική της κυβέρνησης Μοράλες μοιάζει να βασίζεται σε νέα συμβόλαια με πολυεθνικές εταιρείες για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου, αερίου, λιθίου και ουρανίου – δηλαδή, των ίδιων βιομηχανιών που έχουν ξεκοιλιάσει το υπέδαφος της Βολιβίας εις βάρος ενός πληθυσμού, το 69% του οποίου ζούσε κάτω από το όριο της φτώχειας όταν ο Μοράλες ανέβηκε στην εξουσία.

Ο Μοράλες λέει πως ο αυτοκινητόδρομος έχει στόχο να ενοποιήσει την κατατεμαχισμένη χώρα του. Εντούτοις είχε αρχικά σχεδιαστεί στο πλαίσιο ενός «υπερωκεάνιου διαδρόμου» τον οποίο είχε εμπνευστεί το ΔΝΤ για να ανοίξει τις περιοχές της Αμαζονίας στο παγκόσμιο εμπόριο – και ιδιαίτερα στις βραζιλιάνικες πολυεθνικές όπως η Petrobras, η οποία είναι επιθετικά παρούσα σε όλη την περιφέρεια.