Ο Γιόνας Κάουφμαν έχει στο ενεργητικό του και μία «διαφορετική» πρωτιά στην εποχή των νέων τεχνολογιών. Είναι, ίσως, ο πρώτος που ερμήνευσε λίντερ Σούμαν στο Περίπτερο Ντόροθι Τσάντλερ, όπου γίνεται η τελετή απονομής των Οσκαρ, τον Μάρτιο, με συνοδεία ένα… iPad! Για την ακρίβεια, το iPad υποκατέστησε σε ένα ανκόρ το πιάνο του Χέλμουτ Ντόιτς.

Εχει δε και κάτι ακόμη – πέρα από το σεξαπίλ – που άλλοι νεότεροι τενόροι δεν έχουν: αγάπη για το γερμανικό ρεπερτόριο και αυτήν τη «βαριά» φωνή που φωτίζει τους ρόλους του Βάγκνερ. Οπως τον Λόενγκριν με τον οποίο πρόσφατα χειροκροτήθηκε στην κοιτίδα του βαγκνερικού δράματος, το Μπάιροϊτ («είχε χρόνια να ζήσει τέτοιες αποθεωτικές στιγμές ο Πράσινος Λόφος» έγραψε ο γερμανικός Τύπος) ή τον Ζίγκφριντ στη «Βαλκυρία», χάρη στον οποίο – αν και παλιός γνώριμος – έγινε σταρ μέσα σε μια νύχτα στη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, επισκιάζοντας μάλιστα και τον διάσημο ουαλό μπασο-βαρύτονο Μπράιαν Τερφλ.

Η αγάπη του Κάουφμαν για το γερμανικό ρεπερτόριο πηγάζει από το οικογενειακό μουσικό χόμπι. Οταν ο παππούς του τού συνέστηνε τον μεγάλο τενόρο Φριτς Βούντερλιχ που έγινε ίνδαλμα του εγγονού και του έπαιζε στο πιάνο τα «βαριά» έργα που έκαναν τον μικρό Γιόνας να τα ονειρεύεται στη σκηνή, και σύντομα έγιναν ένα «Κατά Γιόνας Ευαγγέλιο»…