«Κάτι παθαίνω με όσους παίζουν σαξόφωνο… ειδικά με εκείνους που παίζουν τενόρο σαξόφωνο. Μόλις αρχίσουν να παίζουν τα πρώτα οκτώ μέτρα από το «Come to me my melancholy baby» νιώθω ανατριχίλες στη σπονδυλική μου στήλη και λειώνω».

Αυτά έλεγε με νάζι η Μέριλιν Μονρόε στην κωμωδία «Μερικοί το προτιμούν καυτό» του 1959, όπου υποδυόταν τη Σούγκαρ Κέιν, την τραγουδίστρια μιας γυναικείας μπάντας του σουίνγκ (γυναικεία δηλαδή μέχρι τη στιγμή που έγιναν μέλη της ο Τζακ Λέμον και ο Τόνι Κέρτις). Τα λόγια αυτά, φαίνεται, «μίλησαν» κατευθείαν στην καρδιά του τζαζίστα Χάρι Αλεν, όταν έφηβος είδε την ταινία πρώτη φορά στην τηλεόραση. «Αυτό με έκανε να θέλω να γίνω σαξοφωνίστας», λέει σήμερα ο 44χρονος Αλεν στους «New York Times».

Στην ταινία, η Μέριλιν ερμηνεύει αρκετά τραγούδια, το «I’m through with love» και το «I wanna be loved by you», ανάμεσα σε αυτά. Είναι μερικά από αυτά που ηχογράφησε και άφησε πίσω της και, κατά τον Χάρι Αλεν, δεν έχουν τύχει της προσοχής που αξίζουν.

Η Μέριλιν βέβαια έμεινε στην ιστορία ως μία από τις πιο ωραίες και πιο σέξι γυναίκες που πέρασαν. Ωστόσο, θα μπορούσε να είχε μείνει και ως μία από τις πιο σημαντικές τραγουδίστριες. Σήμερα, αν ζούσε, σίγουρα θα τη θεωρούσαν ως μία από τις καλύτερες. Το πιστεύει και το αποδεικνύει με πράξεις ο Χάρι Αλεν, ο οποίος παρουσιάζει στη Νέα Υόρκη ένα σόου με τίτλο «Μερικοί το προτιμούν καυτό – Η μουσική της Μέριλιν Μονρόε». Παίζει το κουαρτέτο του Αλεν και η Ρεμπέκα Κίλγκορ τραγουδάει. Η πρώτη αντίδρασή της όταν της έγινε η πρόταση ήταν: «Μα πώς μπορώ εγώ να ενσαρκώσω τη Μέριλιν;».

Η Κίλγκορ σκέφτηκε πως το καλύτερο θα ήταν να αφήσει στην άκρη το στυλ και να αφοσιωθεί στη μουσική. Και, πάνω από όλα, να διασκεδάσει η ίδια. Ετσι άρχισε να μελετάει.

Ψάχνοντας στα σάουντρακ των ταινιών της Μέριλιν, διαπίστωσε πως δεν υπήρχαν πάρα πολλά τραγούδια – λίγο περισσότερα από καμιά τριανταριά. Η Μονρόε είχε τραγουδήσει σε δέκα ταινίες, πρώτη φορά το «Anyone can see I love you» στο «Ladies of the chorus» του 1948 και τελευταία το 1960 στο «Let’s make love», όπου είχε τραγουδήσει και ντουέτο με τον Ιβ Μοντάν, ενώ ερμήνευε και το θρυλικό «Μy heart belongs to daddy» του Κόουλ Πόρτερ.

Δεν ήταν δύσκολο για την Κίλγκορ, επικεντρώνοντας στη μουσική να «ανακαλύψει» μια διαφορετική Μέριλιν. «Είναι εντυπωσιακό το πώς κάνει δικό της το τραγούδι», λέει, «και είναι δύσκολο να το εξηγήσεις με λέξεις, είναι πολύ μυστήριο. Κάποιοι τραγουδούν ένα τραγούδι και είναι χαριτωμένο αλλά δεν θέλεις να το ξανακούσεις. Η Μέριλιν σε σπρώχνει να το ακούσεις ξανά και ξανά».