Αδίκησαν µια προσπάθεια που έχει δώσει εντυπωσιακά αποτελέσµατα ανάπτυξης και έχει ζωντανέψει ένα ακριτικό νησί, τονίζει ο δήµαρχος Τήλου Τάσος Αλιφέρης διαµαρτυρόµενος έντονα γιατί ο δήµος του βρίσκεται στην πρώτη θέση της «µαύρης λίστας» του υπουργείου Εσωτερικών για τα χρέη των ΟΤΑ.

1 Η Τήλος πρώτη «στη µαύρη λίστα» του υπουργείου Εσωτερικών;

Μια πολύ άδικη µεταχείριση. 2 Το περιµένατε;
Σε καµιά περίπτωση. 3 Θεωρείτε ότι σας αδίκησαν;

Συνέβη κάτιχειρότερο. Αδίκησαν µια προσπάθεια που έχει δώσει εντυπωσιακά αποτελέσµατα ανάπτυξης και έχει ζωντανέψει ένα ακριτικό νησί και απαντάει στο επίκαιρο ζητούµενο της διεξόδου από την κρίση.

4 Μήπως υπάρχουν σκοπιµότητες;

Είναι µια εφιαλτική εκδοχή. 5 Σε ποιο ποσό ανέρχονται οι οφειλές του δήµου;

Σε 4,5 εκατοµµύρια ευρώ. 6 Πώς προήλθαν τα χρέη;
Κυρίως από το γεγονός ότι τα τακτικά έσοδαήταν πολύ λιγότερα από τις ανελαστικές δαπάνες, αλλά και γιατί ο δήµος πρέπει να καλύψει όχι µόνο τις υπηρεσίες της Τ.Α.αλλά και τις κρατικές, αφού το κράτος απουσιάζει. Ακόµηη Τήλος φρόντιζε ναέχει υδάτινους πόρους. Αν δεν είχε, το κράτος θα δαπανούσε περίπου 1 εκατοµµύριο τον χρόνο για να τροφοδοτεί το νησί µε νερό. Η εθνική οικονοµία στα 17 χρόνια που είµαι δήµαρχος και δηµιουργήθηκε αυτό το χρέος εξοικονόµησε τουλάχιστον 15 εκατοµµύρια από αυτή και µόνο τη δράση.

7 Ηταν τελικά «βαρίδι» το πλοίο που αγόρασε ο δήµος;

Σε καµία περίπτωση. Συνέβαλε στο χρέος γιατίγια 5 χρόνια ήταν το µοναδικό πλοίο της περιοχής που δενεπιδοτούνταν από το κράτος. Οµως ήταν η κορυφαία δράση ενός αναπτυξιακού προγράµµατος που εκτός της κοινωνικής έκρηξης που συνετελέσθη δηµιούργησε µεταξύ άλλων 1.500 κλίνες ποιότητας και διεύρυνε την τουριστική σεζόν από 1 µήνα σε 5. 8 Μετά τις εξελίξεις αυτές υπάρχει ενδεχόµενο να δέσει το πλοίο;

Θα ήταν το σύµβολο της απελπισίας για µια χώρα που σήµερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά έχει ανάγκη από τέτοιες αναπνοές ανάπτυξης.

9 Η υπόθεση Παυλίδη και η εµπλοκή του δήµου επηρέασε τα οικονοµικά;

Μας στοίχισε αφού συντηρήσαµε όλο αυτό το διάστηµα το πλοίο και δεν πήραµε ούτε ένα ευρώ από το τότε υπουργείο Αιγαίου και ενώ ξοδέψαµε πόρους για να αντιµετωπίσουµε τον πολιτικό διωγµό (έτσι χαρακτηρίστηκε οµόφωνα από το συνέδριο της ΚΕ∆ΚΕ), αφού περάσανε από την Τήλο όλοι οι ελεγκτικοί µηχανισµοί και όλες οι βαθµίδες της ∆ικαιοσύνης, ασχολήθηκαν και δικαίωσαν βέβαια στο τέλος τον δήµο µας. 10 Κάποτε σας έδινε ο σηµερινός
Πρωθυπουργός τα εύσηµα για το έργο που επιτελείται στο νησί. Τώρα είστε «υπό επιτήρηση»…
Ο Πρωθυπουργός το είπε πολλές φορές προεκλογικά και µετεκλογικά ότιη Τήλος είναι πρότυπο ανάπτυξης.

11 Θα αντιδράσετε που µπήκατε στο καθεστώς αυτό;

Και αυτή η συζήτηση είναι µια πολιτική αντίδραση που ελπίζω να µη χρειασθεί συνέχεια. 12 Μήπως η εξέλιξη αυτή επηρεάσει την πορεία των έργων στο νησί;

Θα κάνουµε ό,τιείναι δυνατό να µησυµβεί αυτό.Η µικρή όµως Τήλος αυτή τη στιγµή εκτελεί έργα και απορροφά πόρους εκατοµµυρίων ευρώ.

13 Σχεδιάζετε τώρα ακύρωση προγραµµατισµένων δραστηριοτήτων;

Σχεδιάζουµε να εντείνουµε τις προσπάθειές µας για όλες τις δραστηριότητές µας γιατί αυτό απαιτεί η εθνική προσπάθεια γιατη σωτηρίατης πατρίδας.

14 Πώς ο ∆ήµος Τήλου θα εξοφλήσει τις οφειλές;

Με την αύξηση των τακτικών εξόδωνόπωςπροβλέπεται από τον «Καλλικράτη», αφού γι’ αυτά τα νησιά προβλέπει τον «∆ήµο Κυβερνείο».

15 Η Πολιτεία ήταν πάντοτε συνεπής στις οικονοµικές υποχρεώσεις της;

Είναι γνωστό σεόλους ότι η Τήλος υπέστη εκτός της γενικότερης αφερεγγυότητας της κεντρικής εξουσίας και ειδικές κακοµεταχειρίσεις που καταδίκασαν πολιτικοί και πολιτειακοί παράγοντες.

16 Πρέπει και οι ΟΤΑ να πληρώσουν την οικονοµική κρίση;

Οι ΟΤΑ πρέπει να σηκώσουν µεγάλο βάρος της προσπάθειας ως η πλησιέστερη αρχή προ του πολίτη.

17 Μήπως υπήρξαν σπατάλες και ατασθαλίες σε δήµους;

Είναι τόσο µικρή η διαχείριση πόρων από τις Τ.Α. ωςποσοστό του ΑΕΠ, που είναι πραγµατικά αποπροσανατολιστικό να γίνεται συζήτηση και να αναδεικνύεται το θέµα µε τον τρόπο που έγινε.

18 Τι πρέπει τελικά να γίνει µε τα χρέη των ΟΤΑ;

Υπάρχουν πολιτικές (µεταφορικό ισοδύναµο, προσπελασιµότητα, ΑΠΕ, αειφορία κά.) που µπορούν να κάνουν την κρίση ευκαιρία.

19 Στη λίστα είναι και ο τεράστιος ∆ήµος Ρόδου. Και από εκεί ακούγονται διαµαρτυρίες…
Το νησί της Ρόδου, που είναι η ναυαρχίδα της τουριστικής µας βιοµηχανίας, έχει απεριόριστες δυνάµεις για την έξοδό της από το τούνελ που την έβαλαν οι διαχειριστές.

20 Και το µικρό νησί της Σύµης µπήκε στην επιτήρηση. Ο δήµος είχε αγοράσει πλοίο και µέρος των οφειλών του προήλθε από τη δροµολόγησή του.
Τελικά είναι καλύτερα οι δήµοι να µην ασχολούνται µε την ακτοπλοΐα;

Οι αναγκαιότητες των νησιών µας επιβάλλουν την ενασχόλησή µας µε την υπόθεση αυτή. Σε διαφορετική περίπτωση πάµε σε αποµόνωση, εθνικές περιπέτειες και οικονοµική δυσπραγία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από