ΦΡΕΝΟ στις υπερβολικές χρεώσεις των χρηστών κινητής τηλεφωνίας από παρόχους Υπηρεσιών Πολυµεσικής Πληροφόρησης (τα σύντοµα µηνύµατα για συµµετοχή σε διαγωνισµούς, «κατέβασµα» ringtones, logos, βίντεο και παιχνιδιών) επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδροµείων (ΕΕΤΤ).

Οι ανήλικοι

Στόχος είναι κυρίως η προστασία των ανηλίκων, δεδοµένου ότι µόνο το τελευταίο εξάµηνο η Αρχή δέχτηκε περισσότερες από 170 καταγγελίες για υπερβολικές χρεώσεις κυρίως σε παιδιά.

Συγκεκριµένα, η ΕΕΤΤ µε απόφασή της ορίζει πλέον ότι κάθε συνδροµητής µπορεί να ζητήσει από την εταιρεία του τη φραγή της πρόσβασης σ’ αυτές τις υπηρεσίες, ενώ ο πάροχος υποχρεούται να ικανοποιήσει αµέσως το αίτηµα.

Επίσης, θεσπίζεται πλαφόν ύψους 20 ευρώ στις χρεώσεις, ενώ αν ο συνδροµητής πρόκειται να το υπερβεί, θα του αποστέλλεται δωρεάν ενηµερωτικό µήνυµα, µε το οποίο θα ζητείται ρητώς η συγκατάθεσή του.

Θα διαγράφεται

Στην περίπτωση που ο πάροχος τέτοιων µηνυµάτων αποστέλλει ανεπιτυχώς επί 15 ηµέρες σύντοµα µηνύµατα (που δεν τερµατίζουν) σε έναν εγγεγραµµένο συνδροµητή ή δεν λαµβάνει σύντοµα µηνύµατα από έναν συνδροµητή για αντίστοιχο διάστηµα, οφείλει να τον διαγράψει από τη συγκεκριµένη υπηρεσία, εκτός αν ο συνδροµητής ζητήσει να παραµείνει εγγεγραµµένος.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες υποχρεώνονται πλέον κατά την αποστολή χρεώσιµων SΜS να αναγράφουν τον σύντοµο κωδικό του αποστολέα, προκειµένου ο καταναλωτής να µπορεί να κινήσει τη διαδικασία διαγραφής του.