Σε μετωπική σύγκρουση στα μπλόκα των Εθνικών Οδών οδηγούνται πλέον οι μεταφορείς και η κυβέρνηση, μετά τη νέα απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Η χτεσινή γενική συνέλευση των προέδρων των ομοσπονδιών και των σωματείων των μεταφορέων, αποφάσισε διά βοής- καθώς δεν έγινε αποδεκτή η πρόταση ορισμένων για μυστική ψηφοφορία- να απορρίψει τις έγγραφες δεσμεύσεις της κυβέρνησης έναντι του κλάδου τους, για το Φορολογικό, το Συνταξιοδοτικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Τις δεσμεύσεις αυτές έστειλε νωρίς χτες το πρωί στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των μεταφορέων ο υπουργός ΥποδομώνΜεταφορών, Δημ. Ρέππας, συστήνοντάς τους παράλληλα «σύνεση και ψυχραιμία». Οπως επισήμανε ο κ. Ρέππας, «η κυβέρνηση είναι συνεπής στις πολιτικές δεσμεύσεις της και ειδικότερα σε ζητήματα που αφορούν τη στήριξη των μεταφορέων, ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου».

Σκληροπυρηνικοί. Ωστόσο, οι μεταφορείς έκριναν ότι «υπάρχει αδιαλλαξία από την πλευρά της κυβέρνησης, ακόμα και για τα αντισταθμιστικά οφέλη που είχε συζητήσει με τον κλάδο» και για τον λόγο αυτόν αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Τη μορφή των κινητοποιήσεων στα μπλόκα θα αποφασίζει- ανάλογα με τις περιστάσεις- η Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή, η οποία ελέγχεται από σκληροπυρηνικά στελέχη κυρίως του χώρου των εθνικών μεταφορών.

Απέναντι στην κατάσταση αυτή, η κυβέρνηση εγκαταλείπει τη στάση ανοχής που επεδείκνυε μέχρι τώρα και φέρεται αποφασισμένη να θέσει τέλος στο μπλοκάρισμα των Εθνικών Οδών και της τροφοδοσίας της αγοράς με προϊόντα και καύσιμα.

Ηδη για αυτό το Σαββατοκύριακο αποφασίστηκε να είναι ελεύθερη η κυκλοφορία των βυτιοφόρων Ι.Χ. προκειμένου να εφοδιαστούν τα πρατήρια με υγρά καύσιμα. «Κάθε παραβατική συμπεριφορά θα αντιμετωπίζεται πλέον με την εφαρμογή των νόμων και συγκεκριμένα με την επέμβαση των αστυνομικών και των εισαγγελικών αρχών», τόνιζαν χτες αρμόδιες κυβερνητικές πηγές. «Οσοι παραβαίνουν τους νόμους θα έχουν τις αντίστοιχες συνέπειες», ήταν και το μήνυμα του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Γ. Πεταλωτή.

Ελεύθερη η κυκλοφορία των βυτιοφόρων Ι.Χ. αυτό το Σαββατοκύριακο προκειμένου να εφοδιαστούν τα πρατήρια με υγρά καύσιμα

Οι κυβερνητικές δεσμεύσεις που δεν έγιναν δεκτές

Με τη χθεσινή επιστολή του κ. Ρέππα προς τους μεταφορείς, η κυβέρνηση αναλάμβανε δεσμεύσεις για τρία ζητήματα (Φορολογικό, Συνταξιοδοτικό, αναπτυξιακό νόμο) που πρόκειται να ρυθμιστούν από τα καθ΄ ύλην αρμόδια υπουργεία.

Ειδικότερα, οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για καθένα από τα ζητήματα αυτά ήταν:

Φορολογικό. Καταργείται σταδιακά ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους κατόχους αδειών ΦΔΧ να αποσβέσουν την αξία της άδειάς τους, αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που θα επιλέγουν οι ίδιοι.

Ωστόσο, οι μεταφορείς επιμένουν η αφαίρεση της υπεραξίας να γίνεται από τα καθαρά έσοδά τους κι αυτό ήταν ένα από τα σημεία τριβής που οδήγησαν στη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.

Πάντως, σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια, μέχρι τα 7. Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειάς τους κατά 50%.

Συνταξιοδοτικό. Οι ασφαλισμένοι πριν από το 1993 στο πρώην ΤΣΑ, που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την 1/1/2011 από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξής τους θα ενταχθούν σε ανώτερη κατηγορία (στην ΠΟ5 αντί της ΠΟ3) για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή θα γίνεται με την καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 ευρώ για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006. Με τη ρύθμιση αυτή, οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση συνολική αύξηση ύψους 2.350

ευρώ. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.

Αναπτυξιακός νόμος. Στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από