Aρχισε την καριέρα της το 1970 και από τότε λανσαρίστηκαν επτά διαφορετικές γενιές μοντέλων. Κυριάρχησε επί χρόνια στους αγώνες και ακόμη και σήμερα διατηρεί ένα πολυάριθμο κλαμπ φανατικών θαυμαστών, αν και η παραγωγή της διακόπηκε οριστικά πριν από μία πενταετία. Ο λόγος για την Τoyota Celica, το κουπέ-απάντηση των Ιαπώνων στην αμερικανική Ford Μustang και τα γερμανικά Ford Capri και Οpel Μanta. Αρχικά πισωκίνητη, στην πορεία εμπροσθοκίνητη και τετρακίνητη, ενώ κατά καιρούς λανσαρίστηκαν και ειδικές εκδόσεις όπως κάμπριο, σειρές σε περιορισμένο αριθμό με προδιαγραφές ράλι, ακόμη και μεγαλύτερες αδελφές όπως η Supra.

Στο τιμόνι της Celica κάθησαν μεγάλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως ο θρύλος των ράλι- και ένθερμος φιλέλληνας- Οβε Αντερσον, αλλά και ο Ισπανός «Ελ Ματαντόρ» Κάρλος Σάινθ, δημιουργώντας ανίκητα δίδυμα και κατακτώντας πολυάριθμα παγκόσμια πρωταθλήματα. Η λύτρωση για τους λάτρεις του ιαπωνικού κουπέ θα έρθει στα τέλη του 2011, που αναμένεται στην αγορά ο διάδοχός του. Θα βασίζεται στη μελέτη FΤ86 την οποία παρουσίασε η Τoyota το 2009 στο Σαλόνι του Τόκιο και ξεχώρισε με τον δυναμικό σχεδιασμό της, ενώ οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για πισωκίνηση και έναν μπόξερ κινητήρα περίπου 200 ίππων. Μία γνήσια Celica δηλαδή, έστω και αν οι Ιάπωνες επιλέξουν τελικά κάποια άλλη ονομασία.