Η τουριστική επιχειρηµατικότητα στην Ελλάδα είναι ήδη στα όριά της και δεν διαθέτει τις αντοχές για να απορροφήσει µια µεγάλη αύξηση του ΦΠΑ, επισηµαίνει ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Νικόλας Κανελλόπουλος.

Τονίζει επίσης πως το στοίχηµα για την ελληνική τουριστική βιοµηχανία είναι η βελτίωση των υποδοµών και η συνάρτηση του κόστους µε τις προσφερόµενες υπηρεσίες. Οσο για τη φετινή δύσκολη και για τον τουρισµό χρονιά υποστηρίζει ότι τελικά κλείνει µε ελπιδοφόρα αποτελέσµατα
1 Μία από τις δυσκολότερες «µεταολυµπιακές» τουριστικές περιόδους οδεύει προς τη λήξη της;

Μία από τις δυσκολότερες περιόδους στην ιστορία του ελληνικού τουρισµού µε πολλά προβλήµατα αλλά και ελπιδοφόρα αποτελέσµατα.

2 Θα είναι µεγάλες οι φετινές απώλειες για τον ελληνικό τουρισµό;

Με τιτάνιες προσπάθειες είναι όσο δυνατόν λιγότερες, δεδοµένων των συνθηκών.

3 Μειώθηκαν περισσότερο οι αφίξεις ή τα έσοδα;

Παρά τις Κασσάνδρες, η σταθερότητα των αφίξεων σε αυτή τη δύσκολη χρονιά µάς γεµίζει αισιοδοξία ότι µε την κατάλληλη στρατηγική θα καταγράψουµε σύντοµα αισθητή αύξηση και στο τουριστικό εισόδηµα.

4 Από τις κύριες αγορές (αγγλική, γερµανική) ποια υστέρησε περισσότερο;

Η βρετανική λόγω της οικονοµικής κρίσης που πλήττει τη Μεγάλη Βρετανία.

5 Οι Ρώσοι, ανερχόµενη πηγή για την ελληνική τουριστική βιοµηχανία;

Είναι µια τεράστια δεξαµενή για την ελληνική τουριστική οικονοµία, την οποία πρέπει να προσεγγίσουµε µε σοβαρότητα και µεθοδικότητα.

6 Η «υπόθεση της βίζας» θα µπορούσε να είχε φέρει περισσότερους Ρώσους στην Ελλάδα;

Η µεγάλη αύξηση του τουριστικού ρεύµατος από τη Ρωσία οφείλεται και στην πολιτική διευκολύνσεων στη χορήγηση βίζας.

7 Ο ελληνικός τουρισµός στη δίνη της αύξησης του ΦΠΑ

από το 11% στο 23%;

Η τουριστική επιχειρηµατικότητα στην Ελλάδα είναι ήδη στα όριά της και δεν διαθέτει τις αντοχές για να απορροφήσει µια τόσο µεγάλη αύξηση του ΦΠΑ.

8 Γιατί να έρχονται οι ξένοι στην Ελλάδα και να µην προτιµούν άλλους φθηνότερους προορισµούς;

Η επιλογή του τουριστικού προορισµού δεν είναι συνάρτηση µόνο κόστους, αλλά αποτελεί πολυπαραγοντική επιλογή.

9 Ωστόσο, µήπως τελικά η σχέση ποιότητας-τιµής εξακολουθεί να παραµένει το κυριότερο πρόβληµα του ελληνικού τουρισµού;

Είναι σίγουρα καταλύτης και η Ελλάδα που αποτελεί µια πολυεπίπεδη επιλογή παίζει το στοίχηµα της βελτίωσης των υποδοµών, αλλά και της συνάρτησης του κόστους µε τις προσφερόµενες υπηρεσίες.

10 Η άρση του καµποτάζ, έτσι όπως τελικά νοµοθετήθηκε, θα ενισχύσει την ελληνική κρουαζιέρα;

Ανοίγει ο δρόµος για την αξιοποίηση του θαλάσσιου πλούτου και συντριπτικού πλεονεκτήµατος της χώρας.

11 Είναι πολλά τα ποσά που εξακολουθεί να οφείλει ο ΕΟΤ στα µέσα ενηµέρωσης;

Εχουµε επιτύχει µε διαπραγµατεύσεις πολύ µεγάλες εκπτώσεις, ενώ έχουµε επανακτήσει σε µεγάλο βαθµό την αξιοπιστία µας σε διεθνή µέσα, αφού τηρούµε µε συνέπεια το χρονοδιάγραµµα αποπληρωµής που συµφωνούµε.

12 Το πόρισµα για τις δηµόσιες σχέσεις του ΕΟΤ οδήγησε στους υπευθύνους της σπατάλης;

Εντόπισε τις αθέµιτες πρακτικές και τις παρά τον νόµο ενέργειες. Η Δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο.

13 Τελικά, πού πήγαν τόσα λεφτά;

Το λυπηρό είναι ότι όλες αυτές οι αλόγιστες και απρόσφορες δαπάνες δεν είχαν καµία ανταποδοτικότητα και προσφορά στον ελληνικό τουρισµό.

14 Πότε η Ελλάδα θα προσφέρει διαφορετικό τουριστικό προϊόν σε σχέση µε τους ανταγωνιστές της;

Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και η αξιοποίησή του σε βάθος χρόνου απαιτεί κατάλληλες υποδοµές και νέα αναπτυξιακά πλάνα.

15 Σε ποιους τοµείς θα µπορέσει να διαφοροποιηθεί;

Πρέπει να εκµεταλλευθούµε στο έπακρο τις δυνατότητες στο πεδίο του θαλάσσιου και των εναλλακτικών µορφών τουρισµού. Το ασύγκριτο βεβαίως πλεονέκτηµά µας είναι η πολιτιστική µας κληρονοµιά και οι δυνατότητες ανάπτυξης του θρησκευτικού και συνεδριακού τουρισµού. 16 Η επέκταση της τουριστικής περιόδου ώς πότε θα παραµένει ζητούµενο;

Εως ότου καταφέρουµε τελικά να απεγκλωβιστούµε στην πράξη από το έντονα εποχικό µοντέλο του µαζικού τουρισµού «ήλιος και θάλασσα».

17 Στο µέτωπο των τουριστικών επενδύσεων, ποιες είναι οι προσδοκίες;

Το ζητούµενο είναι να δηµιουργηθεί ένα περιβάλλον ελκυστικό για µεγάλες επενδύσεις, οι οποίες θα συνάδουν µε το µοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της χώρας.

18 Το σχέδιο για τον νέο αναπτυξιακό νόµο σάς ικανοποιεί ή χρειάζεται βελτιώσεις;

Η διαβούλευση της πολιτικής ηγεσίας µε τους εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς θα αποφέρει τα µέγιστα, καλύπτοντας κάθε προσδοκία και δίνοντας κίνητρα για επενδύσεις στο νέο ποιοτικό τουριστικό µοντέλο.

19 Αρκεί η διαφήµιση στο εξωτερικό για την προσέλκυση ξένων τουριστών;

Η συµπύκνωση των πλεονεκτηµάτων της χώρας πρέπει να αποτελεί ένα συστηµατικά διαχεόµενο µήνυµα, που να την καθιστά προορισµό leader για την εκάστοτε κατηγορία τουριστών. Αυτό απαιτεί δουλειά συστηµατική και έργα υποδοµής µε συνέχεια.

20 Ποιες παραµένουν οι µεγαλύτερες απειλές για τον ελληνικό τουρισµό;

Οι ανταγωνιστικοί προς εµάς προορισµοί που αναπτύχθηκαν µε πραγµατικά γοργούς ρυθµούς τα τελευταία χρόνια, ενώ εµείς – δυστυχώς – κάναµε βήµατα προς τα πίσω.