Σε νευρική κρίση βρίσκεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. μειώθηκαν τον Αύγουστο πάνω από 60% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

Τα σκαμπανεβάσματα των αριθμών κρύβουν μια πικρή αλήθεια. Επί χρόνια στη χώρα μας έβαζαν φρένο στις πωλήσεις των αυτοκινήτων οι εξαιρετικά υψηλές τιμές των καινούργιων μοντέλων εξαιτίας της φορολόγησής τους, ενώ και η χρηματοδότησή τους γινόταν με τοκογλυφικούς όρους.

Η αγορά του αυτοκινήτου ανέβηκε τα τελευταία χρόνια απότομα και όχι σταδιακά και επηρεάστηκε κυρίως από εξωγενείς παράγοντες, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το μεθύσι του Χρηματιστηρίου, η μείωση των επιβαλλόμενων φόρων στα μικρομεσαία μοντέλα και η άκριτη χρηματοδότηση. Μόλις άρχιζε μάλιστα να τρικλίζει, έμπαιναν σε εφαρμογή κάποια μέτρα προσωρινού χαρακτήρα ώστε να αναζωπυρώσουν τις πωλήσεις ιδιαίτερα ενόψει εκλογών, όπως έγινε πέρυσι με τη μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης.

Η τεχνητή στήριξη είχε ως αποτέλεσμα μία ακόμη εκκωφαντικότερη πτώση από την έτσι κι αλλιώς αναμενόμενη εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ας εμπεδώσουμε τουλάχιστον ότι μια ευαίσθητη αγορά όπως αυτή του αυτοκινήτου χρειάζεται μακροχρόνιους κανόνες, σταθερή και ήπια φορολόγηση και χρηματοδότηση με βάση τη λογική και όχι την απληστία.

Αλλιώς, θα διογκώνονται παρά φύσιν οι πωλήσεις, ακολούθως θα κατρακυλούν και τελικά θα υπερχρεώνονται χιλιάδες νοικοκυριά και θα βάζουν λουκέτο πολλές επιχειρήσεις.