Βιομηχανίες τροφίμων, αλυσίδες εστίασης, λιανεμπορικές αλυσίδες ακόμα και σούπερ μάρκετ δημιουργούν φαν κλαμπ των μικρών καταναλωτών προσφέροντάς τους δώρα, συμμετοχές σε εκδηλώσεις, παιχνίδια, ακόμα καλύτερες τιμές στις αγορές τους.


Ήδη και στην Ελλάδα τα μέλη των παιδικών κλαμπ που έχουν δημιουργήσει οι επιχειρήσεις μετριούνται σε χιλιάδες ενώ όπως εκτιμούν οι επιχειρηματίες η πρακτική αυτή τα επόμενα χρόνια θα έχει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Από τους πρωτοπόρους στη δημιουργία παιδικού κλαμπ είναι η αλυσίδα εστίασης Goody΄s, η οποία έχει δημιουργήσει το Goody΄s Fun Club. Οι μικροί φίλοι της εταιρείας αποκτώντας κάρτα μέλους έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με την εταιρεία μέσω ηλεκτρονικής εφημερίδας, να απολαμβάνουν προνόμια όπως είναι εκπτώσεις εντός των καταστημάτων και για αγορές μέσω συνεργαζόμενων καταστημάτων όπως είναι βιβλιοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών, ρούχων, θέατρα, μουσεία, κατασκηνώσεις και κέντρα άθλησης, κινηματογράφους ακόμα και ακτοπλοϊκές εταιρείες. Επίσης να συμμετέχουν σε κληρώσεις με έπαθλα και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις ενός των εστιατορίων.

Ανάλογα είναι τα προνόμια που προσφέρει στα μέλη του Αmita Fun Club η εταιρεία Coca Cola Τρία Έψιλον. Τα μέλη του κλαμπ μπορούν να λαμβάνουν ενημέρωση για νέα προϊόντα, εκδηλώσεις και άλλες ενέργειες μέσω e-mail, ταχυδρομείου ή sms. Επίσης μέσω της κάρτας Fun Club που αποκτούν έχουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις σε επιλεγμένα συνεργαζόμενα με την εταιρεία καταστήματα όπως είναι βιβλιοπωλεία, χώροι αναψυχής ή κέντρα εκμάθησης υπολογιστών και Αγγλικών.

Μία ακόμη εταιρεία από τον κλάδο των τροφίμων, η ΦΑΓΕ, έχει δημιουργήσει τα « Φιλαράκια της Φάγε». Οι μικροί φίλοι της εταιρείας με την εγγραφή τους μπορούν να λαμβάνουν την ομώνυμη εφημερίδα που περιέχει μικρές ειδήσεις, παιχνίδια, ακόμα και κουπόνια και προσκλήσεις για τη δωρεάν συμμετοχή σε εκδηλώσεις και επισκέψεις σε χώρους ψυχαγωγίας, στον ζωολογικό κήπο κ.τ.λ. Κάρτες για τα παιδιά

Στον χώρο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ η μοναδική αλυσίδα που διαθέτει κλαμπ μικρών καταναλωτών είναι μέχρι στιγμής η Carrefour, που δημιούργησε το Κid΄s Club και απευθύνεται σε παιδιά κατόχων της κάρτας Club της αλυσίδας, ηλικίας από 5 έως και 12 ετών. Οι μικροί καταναλωτές αποκτώντας την κάρτα Κid΄s Club έχουν την ευκαιρία να τη χρησιμοποιούν κάθε φορά που η αλυσίδα διοργανώνει εκδηλώσεις για παιδιά ή προσφέρει δωροεπιταγές, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Όμως ακόμα και οι τράπεζες έχουν μπει στο παιχνίδι όπως η Μillennium Βank, η οποία τους μικρούς αποταμιευτές της που είναι κάτοχοι συγκεκριμένων προϊόντων της τράπεζας τους κάνει αυτόματα μέλη ενός club με προνόμια και εκπτώσεις σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Με δεδομένο ότι σήμερα τουλάχιστον στο λιανικό εμπόριο το 50% των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων έχουν δημιουργήσει κλαμπ πελατών για τους ενηλίκους καταναλωτές διαθέτοντάς τους κάρτες προνομίων, ο δρόμος είναι ήδη ανοικτός για να επεκταθούν και στα παιδιά τα οποία αναμφισβήτητα αποτελούν δυναμικό καταναλωτικό κοινό ιδιαίτερα απαιτητικό.

ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ

Τα μέλη των κλαμπ μπορούν να λαμβάνουν ενημέρωση για νέα προϊόντα, εκδηλώσεις και άλλες ενέργειες μέσω e-mail, ταχυδρομείου ή sms